logeren

  • 26 January 2022
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

Badge

ik heb met mn vriendje gelogeerd (we hebben 2 maanden iets)

en we hebben niks gedaan alleen mn ma denkt van wel.

en nu mag ik daar niet logeren?

iemand advies over hoe haar te overtuigen?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ja, het gaat niet over wat je gedaan hebt of niet. 

Waar het om gaat is of zij daar iets mee te maken heeft.   Het kan inderdaad zijn dat zij er iets mee te maken heeft, bv als jij heel jong bent.  Maar dáár gaat het gesprek dus over, en niet over wie er nou gelijk heeft over wat je die logeerpartij hebt gedaan.

Als zij onder woorden moet brengen waar het eigenlijk om gaat, heb je ook een volwassener / gelijkwaardiger gesprek.  Dan kun je elkaar begrijpen.

Ja, het gaat niet over wat je gedaan hebt of niet. 

Waar het om gaat is of zij daar iets mee te maken heeft.   Het kan inderdaad zijn dat zij er iets mee te maken heeft, bv als jij heel jong bent.  Maar dáár gaat het gesprek dus over, en niet over wie er nou gelijk heeft over wat je die logeerpartij hebt gedaan.

Als zij onder woorden moet brengen waar het eigenlijk om gaat, heb je ook een volwassener / gelijkwaardiger gesprek.  Dan kun je elkaar begrijpen.

eens ! Misschien kun je op een rustig moment eens  praten en vragen wat dr precies dwars zit. kent ze zn ouders trouwens ? kan ook helpen.  Of hij een keer bij jou  op bezoek als ze er ook is. Leert ze 'm kennen.  En ga ook heel eerlijk tegen dr zeggen dat je nooity wat geks zal doen enzo. overtuig haar dat je dat al best weet en snapt. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Lieve groetjes Ellen -xxx-

Hey slimpie,

Ik zit lichtelijk met hetzelfde probleem, alleen heb ik nog niet bij haar geslapen en lijken haar ouders dat niet oke te vinden omdat ze denken dat er iets geks gaat gebeuren. 

Ik heb mijn ouders overtuigd met deze argumenten:

-Vertrouwen jullie me niet genoeg?

-Zij kent mij en vertrouwt mij dus als zij denkt dat er niks gebeurt dan heeft ze ook gelijk.

Mijn ouders kwamen daarna met het argument: '’Ja maar jullie kennen elkaar pas net'’ waarop ik antwoordde: ja en daarom gaat er niks geks gebeuren.

Ik weet niet of deze argumenten je helpen, maar ik hoop van wel.

Groeten van mij.

Reageer