Skip to main content

Liefde vinden maar ouders hebben snap en insta geblokkeerd

• August 16, 2026
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Hallo, ik ben R.

Ik ben 15 jaar en wordt volgende maand 16 maar ik kan nergens een vriendin van mijn leeftijd vinden want me ouders hebben snap+insta van mijn telefoon geblokkeerd iemand tips?

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

tekst aangepast op grond van forumregel 4: contact buiten het forum is niet toegestaan.

4 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • August 16, 2026

hi ​@Anoniem678,

ik denk niet dat je perse naar iemand moet zoeken. ik denk eerlijk gezegd dat het vanzelf wel komt. het is natuurlijk vervelend dat het niet nu is. maar ik weet zeker dat met de tijd het wel een keer gaat gebeuren 

liefs vie.

Diana
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • August 17, 2026

Je vindt geen echte vriendin op die apps, alleen maar ellende en problemen.  Gaan naar buiten, word lid van een sportclub of zo - ontmoet échte mensen.

Ander
  • August 17, 2026

hej ​@Anoniem678  zuur dat je ouders die apps hebben geblokkeerd, begrijp dat het nu ff voelt alsof je vastzit. Maar eerlijk, je hebt insta en snap echt niet per se nodig voor een vriendin. De meeste gebruiken die apps sws vooral om te praten met mensen die ze al kennen , niet echt om random vreemden te ontmoeten (wat gevaarlijk is) Als je gewoon IRL zoekt is de kans op een echte klik veel groter. Op snap zie je alleen maar filters en vids/pics/text enzo en dat is dus niet altijd eerlijk want ze zetten er natuurlijk alleen de "positieve" en "mooie" dingen van hun op, en ook nep-dingen, maar in het écht merk je direct iemands humor en vibes (en mss ook hun mindergoeie kanten: maar dan ken je die meteen, in plaats van het achteraf te moeten ontdekken). Let gewoon goed op op de plekken waar je wekelijks bent. School, sportclub, hobbys, je buurt, scouting of een baantje (supermarkt of horeca is echt chill daarvoor denk ik) of vriendinnen van je familieleden of buren. Of ga es naar een schoolfeest, een party of concert. Als je een leuk meisje ziet moet je gewoon ff praten. Is het gezellig? Vraag dan gewoon haar nummer voor whatsapp. Dat is sws veel persoonlijker dan een random snap of insta. Komt echt wel goed !

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 19, 2026

Heyhey!

Ik snap wel dat je denkt dat je via snap of insta makkelijker iemand van je leeftijd kan vinden. Ik dacht dat vroeger zelf ook een beetje, alsof je daar gwn iemand kon leren kennen en dat er dan mss vanzelf iets uit zou komen.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat social media per se de beste manier is om iemand écht te leren kennen. Je ziet daar vaak maar een klein deel van iemands persoonlijkheid en online kan iemand ook heel anders overkomen dan in het echt. Als je iemand vaker in het echt ziet, merk je veel beter hoe die persoon is, hoe jullie met elkaar omgaan en of er echt een klik is.

Ik zou daarom vooral kijken naar plekken waar je sws komt. Bvb school, sport, een hobby, jeugdbeweging of via vrienden van vrienden. Je hoeft daar ook niet meteen met het idee heen te gaan dat je een vriendin moet vinden. Begin gewoon met mensen leren kennen en vriendschappen maken. Soms ontstaat er vanuit zo’n vriendschap vanzelf iets meer.

Succes!

Ellen xx