Skip to main content
Vraag

liefde in de vriendengroep

• May 19, 2025
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb advies nodig!

Ik heb geen crush maar een vriendin van mij wel, op iemand waar we samen mee in de vriendengroep zitten. Ze vind hem echt heel leuk en ik proberde ze ook al langere tijd samen te krijgen. Nu is het probleem ik denk niet dat hij haar leuk vind. Dit komt omdat hij en ik ook goede vrienden zijn en ik heb er een paar keer opgebracht om er achter te komen wat hij nu echt van haar vindt. Volgensmij vind hij het zeer irritand dat ik de hele tijd grappen er over maak en ziet hij haar alleen als een goede vriendin en wil niet dat het verder gaat dan dat. 

Nu is de vraag. Moet ik het haar zeggen dat ik denk dat het weinig kans zou hebben? Of juist haar haar gang laten gaan met als gevolg dat ze waarschijnlijk het hem gaat vertellen op de examenreis die ze samen gaan doen met de vriendengroep. (Ik kan niet mee want heb wel gewoon school.)

En als ik het haar vertel wanneer ga ik dat dan doen want deze week heeft ze nog examens en daarna ik het het weekend weg en dan is zij weg op de examenreis. Hij komt later, de groep gaat maandag weg en hij komt er woensdag bij.

Ik weet het is veel tekst maar voor nog meer achtergrond info,

Wij met zijn drië zitten in twee vriendengroepen samen. Op school en op buitenschoolse activiteit. Met de mensen van school gaan ze nu dus weg. In de andere heeft deze gast een situation gehad met een andere meid waar ze een paar weken een het daten waren, maar uiteindelijk was het toch niet iets geworden, omdat die meid het niet wou maar hij vond haar een lange tijd nog wel echt leuk. 

Dus moet ik er iets van zeggen? En als er iets niet duidelijk is stel vooral vragen!!!

1 reactie

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey! Ik zou het wel eerlijk tegen je vriendin zeggen, maar niet meteen nu met haar examens. Het is beter om te wachten tot ze iets meer rust heeft, bijvoorbeeld na de examenperiode of vlak voordat jij weggaat in het weekend. Zo kan ze het rustig verwerken zonder extra stress.

Je helpt haar dan door haar een beetje te beschermen tegen een mogelijke teleurstelling, en ze kan zelf beslissen wat ze ermee doet. Probeer het vooral rustig en lief te brengen, zodat ze het niet als een aanval voelt maar als dat jij om haar geeft. Succes ermee! 💗