Lesbisch

  • 17 January 2019
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiii, weer ik...

ik zou graag willen horen over de ervaringen die jullie hebben met: uit-de-kast komen.. ik wil het mijn ouders gaan vertellen maar ik weet nog niet helemaal hoe of wanneer, en hoe ze zullen reageren. Ik zou graag wat over jullie ervaringen willen horen, alvast bedankt! Een geweldige dag nog toegewenst (ik ben 13 jaar, ik weet niet of ik een beetje jong ben???)

Wat zijn jouw ervaringen?


6 reacties

hey,

of je jong bent dat is aan jezelf, al weet jij zeker dat jij lesbisch bent dan is er niks te jong aan, al twijfel je nog zou ik wachten met het zeggen.

hoe je het kan doen zijn veel manieren voor, al vind je het eng kan je het via een briefje doen, of een vriendin eerst vertellen en dan meevragen.

je kan er ook een heel spectakel van maken al wil je dat maar dat is aan jezelf.

je zou bijvoorbeeld even aan je ouders kunnen vragen of ze de tijd hebben om te praten, dan weten je ouders wel dat het over iets serieuzer gaat.
als je dat niet fijn vind kan je bijvoorbeeld een briefje op hun bed leggen, of steeds meer tips gaan geven door bepaalde video's/films te kijken.
hey,

of je jong bent dat is aan jezelf, al weet jij zeker dat jij lesbisch bent dan is er niks te jong aan, al twijfel je nog zou ik wachten met het zeggen.

hoe je het kan doen zijn veel manieren voor, al vind je het eng kan je het via een briefje doen, of een vriendin eerst vertellen en dan meevragen.

je kan er ook een heel spectakel van maken al wil je dat maar dat is aan jezelf.

je zou bijvoorbeeld even aan je ouders kunnen vragen of ze de tijd hebben om te praten, dan weten je ouders wel dat het over iets serieuzer gaat.
als je dat niet fijn vind kan je bijvoorbeeld een briefje op hun bed leggen, of steeds meer tips gaan geven door bepaalde video's/films te kijken.


Bedankt, ik weet het bijna zeker, want ik heb geen interesse in jongens ofzo, maar ik heb het al tegen een vriend vertelt maar das een beetje apart om mee te vragen denk ik.

xx Lena
Hey,
Als jij het je ouders wil vertellen zou ik dat zeker doen!
Ik Heb het mijn ouders een paar weken geleden verteld en dat vond ik heel eng ook al wist ik dat ze er niks van zouden vinden.
Ik zei vlak voordat ik wegging dat ik op meisjes val en toen gaven ze mij en knuffel en dat was het.
Dus als je denkt dat ze er een beetje oke mee zijn zou ik gewoon even goed in en uitademen en het gewoon vertellen.
Want je moet het toch ooit vertellen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Xxx Megamindy
Hey

Uit de kast komen is inderdaad iets engs en heel erg moeilijk. Ik kan het weten 😅
Maar als je het aan je ouders wilt vertellen, kun je dit op verschillende manieren doen:
  • een brief schrijven (dit is handig als je het echt heeeeelll erg moeilijk vind)
  • Een whatsapp bericht sturen (zo kun je ook gelijk een reactie krijgen)
  • gewoon real life (dit is wel het moeilijkst maar wel het fijnst voor je ouders)
Met de laatste optie is het handig dat je even tegen je ouders zegt dat je iets serieus met ze wil bespreken. Het zou misschien een beetje akward zijn maar je kunt het wel. Hoe je ouders gaan reageren weet je nooit van te voren. Sommigen reageren heel positief, anderen een beetje verrast, weer andere vragen of je het wel zeker weet of ze reageren negatief.

De laatste komt niet heel erg vaak voor. Maar vraag je ouders eens hoe ze denken van mensen die homo of lesbisch zijn. Als ze daar positief over zullen zijn dan accepteren ze jouw ook wel.
Het is i het begin natuurlijk wel even een verrassing voor ze en misschien hebben ze het er even moeilijk mee, maar geef ze dan de ruimte.

Ik hoop dat het je lukt 😊
Groetjes Anna

beste helpppp.com

 

zelf ben ik op mijn 12e uit de kast gekomen mijn family had er helemaal geen probleem mee ik heb veel geluk met mijn familie op dat gebied ik zou aanraden om met degene die het wil vertellen oals je ouders ergens te gaan zitten zoals aan tafel en zegeen ik wil je wat vertellen en dat is de maner die ik met mijn oma heb gebruikt en persoonlijk denk ik dat dat de beste manier is

 

groetjes lgbtqmeisje 

Reputatie 3
Badge +2

Heyy,

Ik ben zelf al een hele tijd geleden uit de kast gekomen, in begin groep 7, het is aan jezelf of je 13 dus te jong vind. Bij mij ging het bij m'n moeder eigenlijk al heel erg soepel, ze had ergens gelezen dat het uit was met m'n toenmalig vriendje en ze vroeg of dat waar was. Ik zei dus 'Ja, maar ik heb nu met een leuker persoon', ze vroeg wie het was en toen zei ik de naam van dat meisje.

Misschien is het een idee (ik weet niet of het al gelukt is of niet)  om het eerst aan iemand te vertellen die je goed vertrouwd, als daar een positieve reactie op is kan je het weer aan iemand vertellen of vragen of die ene persoon het aan je ouders of wie dan ook verteld!

Groetjes HelpendeIlse :)

Reageer