Vraag

Leeftijdsverschil maar mijn vader gaat het niet accepteren

  • 19 April 2021
  • 5 reacties
  • 287 Bekeken

Hallo, ik ben een meisje van 14 jaar. Ik heb een jongen ontmoet op de markt. Ik ben zo dapper geweet om hem naar zijn nummer te vragen, en we praten nu al voor een paar dagen online, maar we kennen elkaar al voor 2 maanden. We vinden elkaar hartstikke leuk. Alleen, hij is 18. Hij wilt met mij geen relatie aan, totdat mijn vader het accepteerd. Ik hou heel erg veel van hem, en ik wil hem niet kwijt. Maar mijn vader gaat dit niet accepteren, omdat ik 14 ben en hij 18. Ik snap dat mijn vader dat niet zal accepteren, maar ik voel me gewoon zo normaal bij hem. We hebben passie voor elkaar, snappen elkaar, accepteren elkaar, en we vinden elkaar heel erg leuk. Ik zou niet weten hoe ik dit moet doen, als ik mijn vader het vraag gaat hij mijn telefoon afpakken en weigeren! Help? Wat moet ik doen?!


5 reacties

Ik lees regelmatig lastige situaties op het forum waarbij gebruikers iets helaas niet goed iets bespreekbaar kunnen maken bij ouders. Dat is hier ook het geval, maar dat wist je al.
Een vaakgenoemde oplossing is een brief schrijven. Hierin leg je uit hoe de situatie feitelijk in elkaar steekt en hoe jij je daarbij voelt. Sommige ouders zijn hier totaal niet gevoelig voor, maar andere zien wel in dat dit is wat hun kind wil. Je kan er een met de hand schrijven of typen. Leg hem ergens neer of overhandig hem. Dat is aan jou, wat jij prettiger vindt, maar ik denk dat dit het beste zal werken.

Badge

hey ja ik snap je maar mijn mening is dat leeftijd maar een getal is meer niet

Reputatie 2
Badge +4

Hii! Ik begrijp je erg goed, het is natuurlijk ook heel erg lastig. Hij is wel volwassenen en jij nog niet. 

Ik zou als ik jou was het er nog even over hebben met je vader. En hopelijk hebben jullie samen ene fijn gesprek en kan je het uitleggen.

Groetjes Anoniem.

Reputatie 3
Badge +2

Hey hoi!

Dat begrijp ik zeer goed! Ik vind zelf een leeftijd’s verschil van uiterlijk 6 nog kunnen maar dat ben ik… Het is echt niet gek dat je zijn telefoonnummer hebt gevraagd!

Groetjes!

Hii 

Jullie leeftijd verschil is erg lastig jij bent nog minderjarig en hij is volwassen je weet niet wat hij van plan is mijn ik spreek uit ervaring 

mijn vriendin haar ex was 19 en zij 15 en haar ouders waren daar helemaal ni blij mee ze zijden dat ze het contact moest verbreken omdat ze anders de politie gingen bellen zij was net als jou heel erg blij met hem maar ze had geen keuze dan dat ik zal als ik jou was iemand zoeken die rond jou leeftijd zit 16 kan nog wel maar 18 is echt te oud vind ik

 

je weet niet wat hij van plan is

 

groetjes Ikantwoordgraag 

Reageer