Skip to main content
Vraag

leeftijdsverschil in relatie

• December 5, 2025
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik heb een vriend maar hij is 17 en ik bijna 15... dat leeftijdsverschil is meer dan ik gewend ben maar ik merk het niet het is gewoon goed en vertrouwd (we zijn allebij christelijk en hebben elkaar ook ontmoet in de kerk dus seks is niet aan de orde) maar het leeftijdsverschil is 2 jaar en paar maanden dus als ik 15 word is hij nog paar maandjes 17 en dan 18... mijn moeder kent hem hij komt vaak langs maar zei denkt dat hij 16 is en ik weet gewoon niet hoe ik het moet vertellen of het liefst heel rustig ertussen sneaken van "nu zijn we 17 en 15" maar ik ben bang dat ze dan vraagt wanneer hij jarig is en dan ben ik ook gewoon zwaar de lul voor en liegen wat al fout is maar ik hou gewoon echt van hem en gewoon dat verschil is miss te erg.

Aub reageer ik heb echt meerdere meningen nodig. 

Groetjes annoniempjee🫶🏻

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 5, 2025

hi

ik vind het leeftijds verschil niet te groot ik heb een goed vriend ik heb geen verkering met hem maar hij is 14 en ik ben 12 ik ken hem al sins ik 9 ben en mijn moeder wist dat hij 11 was

je kan een paar dingen doen 

1 je vraagt aan je ouders wat zij een te groot leeftijds verschil vinden dan weet je gelijk of je ouders het goed vinden 

2 je kan vragen vragen wat zij van hem vinden als ze hem heel aardig vinden is er denk ik niet veel aan de hand en kan je het een paar dagen later tegen ze zeggen

en 3 is gewoon een keer snel zeggen tijdens het eten of zo dat doe ik vaak bij mijn moeder gewoon als we een gesprek aan het voeren zijn dan zeggen ik ga zo naar buiten en dan veder praten dan heeft ze het vaak wel door maar laat ze het en dan weet ze het wel maar reageert iets minder snel

ik hoop dat je er wat aan hebt en ik hoop dat het lukt

groetjes  lilou 😊

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 9, 2025

Hey

Jullie zijn zeer gelukkig samen! Dus vgm is 2 jaar leeftijdsverschil echt niet zo erg! Je moet het vanuit de toekomst bekijken. Als hij 30 is dan ben jij 28! Dat lijkt toch helemaal niet zo’n groot verschil? Hoe je het aan je ouders verteld is natuurlijk iets anders. Ik zou het persoonlijk gwn zeggen, maar die keuze ligt bij jou. ​@Lilou heeft al enkele zeer goede tips gegeven om het te vertellen

Liefs anymoymous