Vraag

Leeftijdsverschil

  • 21 December 2021
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hai ik ben nu 15 jaar en had een vraag. heeft iemand anders ook het gevoel dat het leeftijds verschil tussen 15 en 16/17 zo groot is ondanks dat het maar 1 of 2 jaar is?

 

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Heeft iemand anders dit ook?

Reputatie 4
Badge +4

Bij mij was het verschil vooral tussen 13 en 14 , voorheen een echt seutje nu helemaal anders haha .

Reputatie 4
Badge +4

ja precies!

Ik ben 14bijna 15 en ik heb een nicht van 17 jr oud maar wij merken er niets van. Misschien komt het omdat je wat kleiner bent maar ik zal der totaal geen zorgen over maken. Als iedereen 15 is, is de wereld nog saaier!

Reputatie 1
Badge +1

als je ouder bent, is het verschil heel klein, gezien je mentaal niet heel veel verschilt tussen 40 en 50 jaar. als je jong bent kan dat wel heel groot zijn 12 en 15 jaar bijvoorbeeld. Wat vooral uitmaakt is je mentale leeftijd (hoe oud en ontwikkeld jij in je hoofd (en ook in het lichaam) bent). tussen een 14 en 17 jarige zitten wel 3 jaar, maar als de ontwikkeling van die 17 jarige wat achterloopt en die van de 14 wat voor, kan het best zo zijn dat zij beiden op het zelfde niveau zitten. De ene word al veel eerder mentaal volwassen dan de ander.

 

Dus nee, ik denk dat dat niet zo hoeft te zijn.

Reageer