Vraag

Leeftijdsverschil

  • 13 September 2020
  • 10 reacties
  • 281 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik ben een meisje van 15, bijna 16, ik ben bi en ik zit momenteel in een relatie met een vrouw van 21. We vinden elkaar allebei leuk en we houden ook van elkaar enz. Maar ik vroeg me dus af of het wel kan of dat het leeftijdsverschil iets te groot is ofz. Eerder had ik ook weleens met andere 20-21-jarigen gepraat, maar dat voelde toen echt fout (dat waren mannen overigens). Maar dit keer voelt het wel gewoon prima aan. Het is trouwens een langeafstandsrelatie maar ze wilt volgend jaar graag voor een paar maanden hier naartoe komen. Wat denken jullie hierover?


10 reacties

Tja, 15 met 21 is idd een heel flink verschil. Als het een 21 jarige man zou zijn met een 15 jarig meisje zou ik het ook raar vinden.

Voor een liefdesrelatie is het verschil, in mijn ogen, echt groot. Ik zou dan bijna zeggen dat het je oudere zus is ofzo:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 3
Badge +3

Hey, ik ben een meisje van 15, bijna 16, ik ben bi en ik zit momenteel in een relatie met een vrouw van 21. We vinden elkaar allebei leuk en we houden ook van elkaar enz. Maar ik vroeg me dus af of het wel kan of dat het leeftijdsverschil iets te groot is ofz. Eerder had ik ook weleens met andere 20-21-jarigen gepraat, maar dat voelde toen echt fout (dat waren mannen overigens). Maar dit keer voelt het wel gewoon prima aan. Het is trouwens een langeafstandsrelatie maar ze wilt volgend jaar graag voor een paar maanden hier naartoe komen. Wat denken jullie hierover?

hi! het leeftijdsverschil is echt heel groot. volgensmij is het zelfs illegaal als een minderjarige met een 21 jarige gaat. dat zou je moeten opzoeken. aan de andere kant, als jullie gelukkig zijn boeit het me niks en kan ik er niks aan veranderen, het gaaat om jullie. succes xx

Reputatie 3
Badge +3

Heey,

Dit is een behoorlijk leeftijdsverschil en ik heb het even voor je opgezocht, dit mag niet volgens de wet..

 

Ik heb geen idee of het mag volgens de 'wet’ of niet maar er zijn veel meer mensen die een relatie hebben met een flink leeftijd verschil dus je bent echt niet de enige ofz. 

Als het voor jou/jullie goed voelt is er niemand die dat kan tegenhouden.  

Heyy

Ja persoonlijk vind ik het niet raar maar onthoud gewoon dat sexual intercourse tussen jullie 2 illegaal is doordat jullie niet allebei meer of  minderjarig zijn.

En een maand bij jouw intrekken? vinden je ouders dat oke?

mvg,

WiseWisdom

Badge +1

ik zou wachten tot je volwassen bent.

 

Hee,  

Dit is inderdaad illegaal, omdat jij nog minderjarig bent. Volgens mij is het wel prima als jouw ouders hier toestemming voor geven. Voor de rest, liefde kent geen leeftijd dus als jullie echt van elkaar houden is het prima! Als je geen toestemming krijgt van je ouders, zal ik er wel een paar jaar mee wachten

Badge

heey, volgens mij mag jullie relatie officieel niet, omdat je minderjarig (jonger dan 18) bent en omdat je vriendin ouder dan 18 is. Maar aangezien jullie echt van elkaar houden, zou jullie relatie kunnen, in mijn ogen is een relatie prima als je van elkaar houd en elkaar niet dwingt om dingen te doen waar jij nog niet klaar voor bent. Ik vroeg me wel af hoe ken je haar? En heb je haar ooit in het echt ontmoet? (niet dat ik denk dat het een gekke oude man is) Ik heb zelf ook een langeafstand relatie gehad met een jongen van vakantie maar het pakte niet uit zoals ik had verwacht: we hadden nauwelijks contact, het voelde niet als verkering en de afstand was te groot en we hadden geen tijd voor elkaar dus ik heb het uiteindelijk uitgemaakt en het klinkt gemeen maar ik voelde me heel opgelucht want ik had op dat moment een oogje op een andere jongen en ik wou graag de perfecte loyale vriendin zijn voor mijn vriendje (nu ex). Ik denk dat je voor zo een relatie echt tijd voor elkaar moet hebben en dat je echt allebei verliefd moet zijn, want anders is er niet zoveel aan.

 

Maar ik wens je veel geluk en succes in je relatie. liefs van mij :eye::lips::eye:

ik wou het toch nog een keer zeggen en sorry daarvoor: doe geen dingen waar je nog niet klaar voor bent. 

hoii,

 

het verschil is wel groot ja, het belangrijkste is natuurlijk dat je je goed voelt erbij.

 

Bedenk wel voor jezelf, als je er realistisch naar kijkt, kan dit werken? Uiteindelijk is leeftijd maar een nummer maar jullie zitten misschien wel in andere fases van jullie leven en daar heb je denk ik wel kans dat het gaat botsen. 

 

Heel veel succes in ieder geval! 

 

Liefs <3

 

Hey An0n1em,

Zelf vind ik het een best groot leeftijdsverschil voor nu. Maar dat is ook weer relatief want als je zou kijken naar als jullie wat ouder zijn, dan zou het bijvoorbeeld 36 en 41 zijn en dat klinkt het veel minder heftig. Want ik ken echt genoeg mensen die een leeftijdsverschil hebben tussen elkaar.

Wat ik wel wilde zeggen is dat het voor nu misschien heel leuk en fijn kan zijn. Maar je relatie kan ook stuk gaan en die kan is best wel wat groter vind ik bij jullie omdat jij nog een heel ander soort leven hebt qua school enzo. En het lijkt me knap lastig om dat samen te combineren en op hetzelfde niveau te komen. Maar als jullie relatie uitgaat krijg je misschien ook wel spijt van wat je hebt gedaan en het is officieel volgens de wet ook verboden, dus stel dat er gezeik van komt kan je ook nog een heel juridisch proces van krijgen en ik denk niet dat dat iets is wat je wilt.

Ik zou je dus echt afvragen in hoeverre je een relatie hebt, is het meer voor nu of omdat je elkaar echt leuk vind ook qua persoonlijkheid en karakter en echt samen een toekomst wilt bouwen. Of die je het nu alleen een gevoel. Want jullie hebben een lange afstand relatie waar natuurlijk niks verkeerds mee is, maar het is wel heel anders als je elkaar dan in het echt ontmoet en echt een paar maanden bij elkaar zou zijn.

Succes ermee

Xx Simply Me

Reageer