Vraag

leeftijdsverschil 13/24

  • 14 November 2020
  • 9 reacties
  • 414 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heyhoi allemaal!

ik ben 13 (over een paar weken 14) en ik ben verliefd op m’n trainer, waarschijnlijk klinkt dit raar maar sinds de eerste keer dat ik training van hem had vond ik hem al leuk, toen was ik 9 (inmiddels heb ik geen training meer van hem maar hebben we samen training). Uiteindelijk besefte ik wel dat het niet kon en toen ben ik gewoon verder gegaan met m’n leven. Totdat we wat meer contact kregen op insta en uiteindelijk elkaars Snapchat hadden, we hebben sindsdien elke dag contact op Snapchat inmiddels is dat al een half jaar bezig, ik heb in het begin al gezegd dat ik hem leuk vond omdat ik het anders niet meer aankon, hij reageerde heel positief en aardig, maar ja hij is 24 en hij heeft al een vriendin dus ik wist dat het überhaupt al niks ging worden, dus probeerde ik over hem heen te komen, wat nog steeds niet helemaal is gelukt. Na een paar maanden werden onze gesprekken wat kleffer enz, die kleffe gesprekken vond ik wel leuk, als je een vriend of vriendin hebt dan herken je dat waarschijnlijk wel. M’n ouders weten dat we contact hebben, maar ik ga ze niet vertellen dat het klef is want zij kennen hem ook en ik wil hem niet in de problemen brengen. Onze gesprekken zijn ook over seks gegaan en dat we dat eigenlijk allebei willen (met elkaar) en natuurlijk heb ik in m’n achterhoofd dat dat illegaal is en ik moet wachten tot ik ouder ben. Onze kleffe gesprekken zijn nu eigenlijk gestopt, heel soms in een keer begint hij, maar het is niet zoals eerst dat het bijna elke dag was, dit vind ik wel jammer, en als ik vraag waarom die gestopt is reageert die niet. Blijkbaar geeft die ook niet echt om z’n vriendin ofz want anders zou die dit niet doen denk ik .Waarschijnlijk denken jullie allemaal dat dit vrij raar is want het is zo’n beetje 10-11 jaar verschil, maar het is zo anders als je in zo’n situatie zit. Ik wil gewoon effe jullie mening hiervan weten. Wat vinden jullie ervan dat wij die gesprekken hebben gehad en soms nog hebben, en wat zouden jullie doen als die in een keer stopt en niet meer reageert als je vraagt waarom, en is 10-11 jaar verschil zo erg, of valt het nog wel mee als je ouder bent en moet ik nu gewoon even wachten?

thxx alvast!!!


9 reacties

Hai. Paar opmerkingen. 

1. Het is helemaal niet gek om iemand leuk te vinden naar wie je opkeek toen je 9 was. Het is gewoon indrukwekkend, een ouder iemand. Of je echt verliefd op hem bent betwijfel ik, ik denk meer dat je verliefd bent op het idee om met iemand van 24 te zijn.

2. Dat leeftijdsverschil is een issue om meerdere redenen. Die 10 jaar is nog niet eens het probleem opzich. Meer het verschil 13/24. Je bent nog een kind, je komt pas net in de puberteit. Dat is een man, met werk, en een huis, een vriendin, 5 verschillende verzekeringen. Het verschil in jullie situatie is gewoon te groot.

Daarbij 3. Is het een pedofiel. Je bent je goed genoeg bewust ervan dat jij hem uit je hoofd moet zetten, en daar ben ik blij mee. Maar eigenlijk is het vooral ook zijn verantwoordelijkheid. Hij kan voor seksuele gesprekken met een 13-jarige serieus in de problemen komen, en hij kan natuurlijk jaren de gevangenis is mocht jullie 'relatie' een next-level bereiken. Het is verkeerd, daarom is het ook verboden.

Mijn advies: blokkeren. Misschien zelfs wel aan iemand vertellen, zoals je ouders. 

Reputatie 2
Badge +1

Je weet dat het verkeerd is dus je hebt de oplosing al stopt met het appen van die man en hij moet ook zeggen dat het te word

Reputatie 1
Badge +1

Hai. Paar opmerkingen. 

1. Het is helemaal niet gek om iemand leuk te vinden naar wie je opkeek toen je 9 was. Het is gewoon indrukwekkend, een ouder iemand. Of je echt verliefd op hem bent betwijfel ik, ik denk meer dat je verliefd bent op het idee om met iemand van 24 te zijn.

2. Dat leeftijdsverschil is een issue om meerdere redenen. Die 10 jaar is nog niet eens het probleem opzich. Meer het verschil 13/24. Je bent nog een kind, je komt pas net in de puberteit. Dat is een man, met werk, en een huis, een vriendin, 5 verschillende verzekeringen. Het verschil in jullie situatie is gewoon te groot.

Daarbij 3. Is het een pedofiel. Je bent je goed genoeg bewust ervan dat jij hem uit je hoofd moet zetten, en daar ben ik blij mee. Maar eigenlijk is het vooral ook zijn verantwoordelijkheid. Hij kan voor seksuele gesprekken met een 13-jarige serieus in de problemen komen, en hij kan natuurlijk jaren de gevangenis is mocht jullie 'relatie' een next-level bereiken. Het is verkeerd, daarom is het ook verboden.

Mijn advies: blokkeren. Misschien zelfs wel aan iemand vertellen, zoals je ouders. 

Thx!! Dit heeft dus ook allemaal in m’n hoofd gezeten, maar het is zo lastig om na zes maanden iemand te blokkeren die ik wel echt leuk vind, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, want ik moet hem ook nog zien tijdens trainingen, ik weet gewoon niet hoe die der op reageert. Maar het klopt inderdaad dat hij ook zou moeten zeggen dat dit niet kan, en misschien doet die dat door gewoon niet meer te reageren op mij als ik een gesprek daarover probeer te beginnen, of een vraag stel. Maar ik ben dus wel echt verliefd op hem, niet alleen op het idee van een relatie met iemand van 24.

Reputatie 1
Badge +1

Je weet dat het verkeerd is dus je hebt de oplosing al stopt met het appen van die man en hij moet ook zeggen dat het te word

Maar zoals ik al zei: het is ontzettend lastig om in een keer te stoppen, en ik heb er echt al een paar keer aan gedacht en geprobeerd minder te appen, maar het lukt gewoon niet om helemaal te stoppen.

Maar zoals ik al zei: het is ontzettend lastig om in een keer te stoppen, en ik heb er echt al een paar keer aan gedacht en geprobeerd minder te appen, maar het lukt gewoon niet om helemaal te stoppen.

Het is moeilijk te stoppen met iemand, wie dan ook, leuk te vinden als je die persoon nog regelmatig ziet. Daarom moet er iets veranderen aan die trainingen. Misschien dat je bij een andere groep kan aansluiten? 

Reputatie 1
Badge +1

Het is moeilijk te stoppen met iemand, wie dan ook, leuk te vinden als je die persoon nog regelmatig ziet. Daarom moet er iets veranderen aan die trainingen. Misschien dat je bij een andere groep kan aansluiten? 

Nee helaas kan dat niet, we geven allebei training en hebben daarna allebei dezelfde training, en onze club is niet heel erg groot. Op dit moment komt hij niet naar de trainingen omdat het niet mag en hij geeft ook geen training omdat die het druk heeft met werk. Dus op dit moment zie ik hem niet regelmatig, maar in de zomer wel weer, maar ook al zou ik hem niet zien dan zou ik het nog steeds lastig vinden om in een keer te stoppen omdat ik hem eigenlijk niet pijn wil doen ofz, en ik doe mezelf er ook pijn mee om te stoppen, omdat we soms gewoon gesprekken hebben die letterlijk nergens over gaan, en ik kan alles bij hem kwijt, hij is niet alleen iemand die ik leuk vind maar hij is ook gezellig en iemand waar ik dingen die me dwars zitten hem kan vertellen. Ik wil trouwens echt niet tegenwerken ofz ik vind het superfijn dat je reageert en meedenkt, ik heb hier echt heel veel respect voor!

Wat ik nu allemaal ga zeggen moet niet als een belediging overkomen. Laat het me vooral weten als ik iets verkeerd zeg omdat het echt niet mijn bedoeling is om je te kwetsen.
Het fenomeen van een vrouw die verliefd wordt op een oudere man is niets nieuws. Vroeger was het namelijk heel normaal als een vrouw van 17 met een man van 26/27 ging. Dat was allemaal prima en het werd zelfs aangemoedigd. Het was ook de norm dat de man ouder was dan de vrouw. Maar de tijden zijn veranderd en nu kijken mensen er raar naar als de vrouw veel jonger is dan haar partner. Eerlijk gezegd kijk ik hier ook een beetje raar naar omdat het reletieve verschil tussen jullie heel groot is. Als hij nou 44 was en jij 34 was het weer een heel ander verhaal, maar hij is 24 en jij 14. Zoals iemand anders al zei ben jij nog een kind. Je zit in een hele andere fase dan hij.
Daarnaast heeft hij een vriendin. Jij zegt dat hij niet om haar geeft omdat hij seksueel getinte berichten naar jou stuurt, maar misschien wil hij jullie allebei wel. Daar gaat het niet om. Het gaat er wel om dat hij eigenlijk vreemdgaat. Ik ben geen Christelijk iemand, dus ik ga geen dingen zeggen als "Als je naar iemand kijkt ga je al vreemd", maar hij gedraagt zich op een manier die duidelijk laat zien wat hij van jou wil.
Het is ook zo dat hij bestempeld zou worden als pedofiel als jullie berichten naar buiten zouden komen. Hij is nou eenmaal een volwassen man die seksueel getinte berichten naar een kind stuurt. Sommige mensen zouden hem en predator noemen. Ik vind het heel kwalijk dat hij dat doet.
Misschien reageert hij niet op bepaalde vragen omdat hij weet dat daar geen goed antwoord op te geven is.
Het is inderdaad het beste als je het contact met hem zoveel mogelijk beperkt. Je hoeft hem niet volledig te negeren, maar je moet wel laten weten deze gesprekken niet meer te willen. Ook als jij het stiekem wel leuk vindt. Het is verkeerd, en gelukkig heb je dat zelf ook door. Laat hem ook weten dat wat hij doet niet kan.
Eerlijk gezegd betwijfel ik ook een beetje of het gevoel dat jij hebt echte liefde is. Ik geloof dat een 14-jarige oprecht verliefd kan zijn, maar zoals je zelf al aangeeft begon het als een leraar-leerling verhouding. Het kan ook zijn dat je gewoon ontzettend veel bewondering en eerbied voor hem had. Misschien zie jij hem wel onbewust als een vaderfiguur. Daar is niets mis mee, maar het is wel belangrijk dat je het verschil kent.

Reputatie 1
Badge +1

@LeighW echt heel erg bedankt, je hebt me totaal niet gekwetst, ik ben hier echt heel blij mee, hier Kanis weer een beetje verder mee spelen innen hoofd echt super bedankt, en ik ben het helemaal met je eens!

xx me

Reputatie 1
Badge +1

Heyy,

hebben jullie misschien nog tips om over hem heen te komen want daar struggle ik al een tijdje mee

thx alvast!!

Reageer