Skip to main content

Oke, ik ben dus dit jaar 13 geworden en ben verliefd op een jongen van 16, hij weet dit en mijn ouders weten dat ik met hem app maar willen niet dat ik iets met hem ga nemen. Hij word volgend jaar 17 voordat ik 14 word, kan dat?

Wettelijk gezien bedoel je? Nee in principe niet, maar er wordt pas vervolgd als er een klacht wordt ingediend. Jouw ouders zijn voor jou verantwoordelijk en kunnen ongewenste contacten verbieden of beperken. Bron

Het ligt er ook een beetje aan hoe jullie zijn. Echter, 3 jaar verschil lijkt me wel wat veel onder de 18; jullie zitten allebei toch net wat in een andere fase denk ik, maar dat is mijn mening.

Hij weet dat jij op hem verliefd bent, maar is hij ook op jou verliefd?


-onnodige quote verwijderd-

Hij heeft het meerdere keren gezegd dat hij ook op mij is, en wij zijn best wel hetzelfde


Up to you I guess, maar het lijkt me wel verstandig als je ouders er mee instemmen; geen Romeo & Juliet-praktijken. Wellicht kan je hem een keer aan ze voorstellen? Als het een leuke/goede jongen is zullen ze hem vast wel accepteren.


Op deze leeftijd is 3 jaar inderdaad nog een vrij groot verschil, mocht het allemaal te ingewikkeld zijn en niet kunnen kan je altijd nog gewoon vrienden zijn met hem. Of je moet wachten tot jullie beiden volwassen zijn :) 

Groetjes Lucas


Reageer