Leeftijd

  • 15 November 2020
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ben 16 jaar bijna 17 en mijn vriend is 20. Kan dat? 


6 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Heyhoi!!

ik denk dat dit kan, het is 3-4 jaar verschil, misschien lijkt dat nu veel maar zodra je ouder wordt is het totaal niet erg. Ik wil wel dat je erg voorzichtig bent en duidelijke grenzen aangeeft want op dit moment ben je nog minderjarig enz. Maar liefde is liefde, daar kan leeftijd niet zo snel tussen komen, als jullie echt van elkaar houden dan moet de leeftijd jullie niet laten stoppen.
Heel veel plezier samen en ik hoop dat jullie erg lang bij elkaar blijven!!

Heyhoi!!

ik denk dat dit kan, het is 3-4 jaar verschil, misschien lijkt dat nu veel maar zodra je ouder wordt is het totaal niet erg. Ik wil wel dat je erg voorzichtig bent en duidelijke grenzen aangeeft want op dit moment ben je nog minderjarig enz. Maar liefde is liefde, daar kan leeftijd niet zo snel tussen komen, als jullie echt van elkaar houden dan moet de leeftijd jullie niet laten stoppen.
Heel veel plezier samen en ik hoop dat jullie erg lang bij elkaar blijven!!

Ja hoor, hij weet wat mijn grenzen zijn en hij respecteer ze. Maar het probleem is hoe moet ik aan mijn ouders vertellen dat ik in een relatie zit met iemand die 20 is?

Reputatie 1
Badge +1

Hmmm dat is een goed een goede vraag, ik denk wel dat je het moet zeggen maar breng het rustig aan en vertel vooral goede dingen over jullie relatie, in de hoop reageren ze goed, het is misschien ook slim om je ouders hem te laten ontmoeten hoe ontzettend akward dat misschien ook is, probeer het gewoon, ik weet dat het lastig is maar goede ouders die zouden achter jouw keuzes moeten staan en je moeten steunen dus ik denk dat het wel lukt!

veel succes!!!!☺️🤗

Onnodige quotes verwijderd

Dank u wel :)

Hey Anoniem_xa,

Het beste is om eerlijk en open te zijn over je relatie richting je ouders. Betrek ze erbij en spreek ook bij jou thuis af met die jongen zodat ze hem kunnen leren kennen. Wie weet worden het wel zijn schoonouders. Misschien dat ze aan het begin nog moeten wennen, maar na een tijdje zal dat wel goed komen. Geef in ieder geval elkaar wel de ruimte ook richting je ouders

Het klinkt nu best een groot leeftijdsverschil, maar als je 21 en 25 bent lijkt dat al weer heel anders. Het verschil is wel dat jij nog meer in je ontwikkeling zit en misschien nog meer veranderd, maar dat is ook mooi om samen mee te maken. Je kan naar elkaar toe groeien en echt samen een relatie opbouwen.

Het is denk ik wel verstandig om allebei je grenzen aan te geven en die ook te respecteren. Dat je niet dingen die je nog niet wilt  of nog niet klaar voor bent toch doet, dat kan in alle kanten van de relatie zijn.

Belangrijk is ook nog dat je altijd jezelf blijft :)

Groetjes,

Simply Me

Het belangrijkste is dat jij blij bent met de relatie. Jij moet je comfortabel voelen bij hem en hij bij jou. Als dat goed zit, zie ik niet in wat er verkeerd zou moeten zijn aan jullie relatie. Sommige mensen zouden het leeftijdsverschil wat groot vinden, maar daar kijkt iedereen anders naar. Zo heeft mijn oudste nicht (21) ook een relatie met iemand die vier jaar ouder is, en dat vindt iedereen prima. Een relatie tussen een 11-jarige en een 15-jarige zou ik misschien wat vreemd vinden, maar ik zou niet zo ver gaan dat ik er commentaar op ga geven, zolang er maar geen sprake is van dwang.
Ik weet niet of jouw ouders deze jongen al kennen, maar als ze hem niet kennen zou ik hem eerst voorstellen aan je ouders. Als ze hem aardig vinden is de kans ook groter dat ze de relatie goedkeuren. Het kan wel zijn dat ze er (in het begin) wat moeite mee hebben, vooral omdat een 20-jarige in een andere levensfase zit dan een 16-jarige. Misschien zijn ze wel bezorgd dat hij graag met jou naar bed zou willen.
Als je gaat vertellen dat je een relatie met hem hebt, is het belangrijk om het op een rustig moment te doen. Als je ouders er moeite mee hebben, moet je ze de tijd geven om even aan het idee te wennen.

Reageer