Skip to main content

Heey ben ik weer,

Ik had werkelijk waar nooit gedacht dat ik het hier ooit over zou hebben maar ik vertel het maar gewoon. Ik heb dus een beste vriendin voor al bijna 3 jaar. We zijn echt onafscheidelijk van elkaar en kunnen echt alles tegen elkaar zeggen. Nou was het zo vandaag dat ik een berichtje kreeg van haar. Daar in stond dat ze aseksueel is maar dat wist ik al maar er stond ook in dat ze bi is. Nou vind ik dat helemaal niet erg en ik zal er ook steunen. Alleen daar onder stond dus dat je mij leuk vind. Dat vond ik wel ff schrikken (als je snapt wat ik bedoel) want ja het is toch je vriendin enzo. Nou zelf weet ik het nog helemaal niet wat ik voel enzo want ja ik ben een meisje van 15 en ben nog best jong dus heb ik nog heel lang om te kijken wat ik wil. Nou heb ik afgesproken met haar om morgen te gaan praten op school gewoon als vriendinnen enzo over dat berichtje. Maar ik weet dus niet zo goed wat ik moet zeggen. Heeft er iemand tips/dingen die ik kan doen/zeggen. Alvast bedankt.

Hoi

 

Je vriendin stuurde je een berichtje, waarin onder andere een liefdesverklaring stond. Daar gaan jullie het straks over hebben. 

 

Eerst en vooral zou ik goed naar deze vriendin luisteren. Wat voelt ze, hoe lang voelt ze dit al, enzovoort. Probeer empathisch te luisteren; voor je vriendin is het vast niet eenvoudig om hiermee naar buiten te komen. 

 

Vraag gerust wat je vriendin nodig heeft. Heeft ze wat ruimte nodig, of kan ze het net gebruiken dat jullie gewoon vriendinnen blijven als voordien? Je mag ook gerust aangeven dat je wat denktijd nodig hebt, zodat je alles eens op een rijtje kan zetten. 

 

Ik wens jullie een goed gesprek toe. Hopelijk vinden jullie een weg waar jullie je beiden goed bij voelen. 

 

Gr. Kenshin


Heyy

Ik had soort van hetzelfde. Ben zelf een jongen trouwens. Ik had enkele jaren geleden een beste vriendin, zoals je zegt onafscheidelijk. Na een  tijdje kwam het ook boven water dat ze verliefd op me was. In het begin is het een beetje raar, maar op een duur denk je er niet meer echt aan als je haar ziet. Dat was toch hoe wij 2 het ervaren hebben. Wees duidelijk met je vriendin, en zeg haar dat je niet echt weet wat je voelt. Zal ze wel begrijpen.

Groetjs


Reageer