Vraag

kinderen van voetbal zeggen steeds dat iemand verliefd op me is

  • 22 October 2021
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik ben een meisje en zit op voetbal.

ik zit in een gemengd team met jongens en meisjes. (4 meisjes 12 jongens) 

Is een superleuk team, alleen ik had het al wel eerder een keer voorbij horen komen, maar vandaag hoorde ik het weer. Maar dan vaker.

Ik was mijn trainer en iemand uit mijn team al eerder tegengekomen dus ik fietste met hun mee. Maar het begin toen ik aan kwam lopen. Ze stonden daar met een paar uit mijn team te wachten. Bram was er ook. (Niet zijn echte naam) hij is keeper van ons team en ook een beetje verlegen. Hij praat niet heel veel maar is wel heel aardig. Ik heb verder geen gevoelens voor hem. Ik kwam dus aanlopen, het eerste wat ik hoor is: 'Bram is verliefd op je!' Dat schreeuwde 1 van die jongens dus. De trainer en die teamgenoot waarmee ik samen aan kwam lopen verstonden het niet maar ik wel.

Toen ik daar aan kwam lopen zeiden ze het nog een keer. Ik had daar geen zin in en liep vast naar het veld. Bram liep met me mee. We liepen gewoon naast elkaar en hadden het wat over die jongens. Hij zei dat hij me heel aardig vindt, maar niet verliefd is. Dat is andersom ook zo. Ik zei tegen hem van gewoon negeren die jongens. Daar was hij het mee eens. Toen hoorde ik achter me iets van: 'Kijk ze nou lopen!' Ik liet niks merken van buiten maar van binnen was ik woedend. We hadden het nog even over die jongens die dat riepen. Hij zei dus dat hij niet verliefd was. Daarna zei hij nog iets van dat het misschien wel was als we groot waren ofzo. 

Ik hoop dat dit de volgende keer niet meer is.

De meeste mensen uit m'n team zijn heel aardig, maar sommige wordt ik echt gek van.

ik denk dat dit veel vaker gaat gebeuren.

Wat moet ik dan doen?! 

Blijven negeren gaat niet lukken…


2 reacties

Hmmm, hoe vervelend het ook is, het is nu eenmaal iets dat vaak voorkomt (dit soort grappen).

Negeren is inderdaad lastig. Je zou er een keer duidelijk op kunnen reageren. Bijvoorbeeld met: “Nee wij zijn niet verliefd, maar gewoon vrienden, dus houd erover op!” Of iets dergelijks. Handiger is om dat op een rustige toon te doen.

Mocht het echt heel problematisch worden/blijven, dan kan je eventueel actie ondernemen met/via je trainer. Probeer het eerst zelf maar op te lossen, wie weet werkt dat wel. Succes!

Hey! 

Ik lees al dat jullie er samen wel duidelijk over kunnen zijn, dat is het belangrijkste. Meestal als je mensen negeert houden ze vanzelf op maar aangezien je dat lastig vind kan je ze misschien zeggen dat ze ermee op moeten houden. En anders moet je maar zo denken: als ze zo kinderachtig zijn dat ze niet op kunnen houden zijn ze jouw aandacht niet eens waard!!!

Succes!

Lucas

Reageer