Skip to main content
Vraag

kiezen tussen twee vriendinnen

• December 5, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Lou
Forum|alt.badge.img

Hoi schatjes

ik zit met een vraagje , en ik wil graag jullie advies.

Op het einde van het tweede middelbaar is de vriendschap verbroken met mijn beste vriendin, ik was er kapot van. Maar gelukkig was er iemand die mij opving. Nu zit ik in het 4de middelbaar en ben ik beste vriendinnen met haar.  Er voelt toch iets verkeerd, soms voel ik mij als een hondje.  Ik bedoel dat ik achteraan de groep loop en ik het gevoel heb dat ik er niet bij hoor.

Vorige week heb ik terug contact gemaakt met mijn beste vriendin van het tweede middelbaar, ik kan terug mezelf zijn.  Ik wordt begrepen en ik voel me beter in mijn vel.  Ik hou het contact geheim voor mijn ouders en mijn vriendin, want ik weet dat ze teleurgesteld gaan zijn.

Wat moet ik doen, moet ik ze het vertellen? En zouden jullie terug gaan naar jullie oude beste vriendin?

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 5, 2025

Hey! Waarom zouden ze teleurgesteld zijn als jij weer omgaat met haar ? Ik vind dat juist heel goed van je, en mooi dat je elkaar weer gevonden hebt. Zoals jij het vertelt zou ik in ieder geval de tip willen geven om met haar omgang te blijven houden. Jij bepaalt met wie jij om wil gaan toch 😉👍🏼kan beide niet naast elkaar? Iedereen heeft meerdere vrienden en besties, dan mag jij dat toch ook zeker?.💪🏼🥰

Liefs, Tover xxxx

CAVIAAAAAAAAAAAA
Forum|alt.badge.img

Ik zou terug bevriend raken met ze allebij en het je mag het gerust zeggen tegen je ouders, net zoal ​@Tover01 zegt, gaan je ouders waarschijnlijk trots zijn op je omdat je weer vriendinnen bent met haar 

Groetjes CAVIA

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 8, 2025

Hey 

Het gevoel van achter de groep aanlopen moet je zeker uitspreken! Dit kan hun intentie totaal niet zijn en misschien denken ze daar niet bij na. Als je dit uitspreekt kan daar verandering in komen. Ik vind het zeer mooi om te lezen dat je je oude beste vriendin teruggevonden hebt en ik denk dat het goed is om je gevoelens tegen haar te kunnen uitspreken. Ik zou dit toch aan jouw ouders  vertellen. Maar ik zou het persoonlijk niet aan uw beste vriendin vertellen, omdat je niet weet wat haar reactie zou zijn. Ik zou dit stapsgewijs proberen doen, je kan polsen of zij nog oude vrienden heeft waar ze soms mee praat en zo tot het gesprek komen. Maar onthoud! Praten is the key to freedom! 

Hopelijk had je er wat aan

Liefs anymoymous