Skip to main content
Vraag

kiezen of niet????

• July 9, 2025
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi, ik heb 2 vrienden, (geen relatie) hun zijn allebei 13 en ik 12. ze vinden mij blijkbaar allebei leuk. maar ik hun niet. ik spreek best vaak af met hun. soms met 1 van hun. soms gaan we met zn 3en. maar die 2 jongen mogen elkaar niet. ik was laatst met 1 van hun. en de andere werd helemaal boos omdat ik niks had gezegd tegen hem en dat ik moet luisteren naar hem want die andere doet alles verkeerd en zegt alles door. ik zei toen helemaal van: maar ik hoef niet alles aan jou te vertellen en ik mag ook gewoon afspreken met wie ik wil, of moet ik toestemming vragen aan je?? 

hij word ook helemaal boos en geïrriteerd als ik vraag: gaan we weer met zn 3en?

maar we hadden laatst ook een gesprekje (best lang geleden) over waarom hij zo boos word.

hij zei dat ik hij enigskind was en dat hij alles mag enzo, hij zei ook dat hij jaloers is dat ik ook met die andere kan lachen en dan is hij bang dat het leuker is met de ander dan met hem.

maar ik wil ook niet gemeen zijn.

WAT MOET IK DOENNN?????

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • July 10, 2025

Hey! Nou met wat je zegt heb je helemaal gelijk !  " maar ik hoef niet alles aan jou te vertellen en ik mag ook gewoon afspreken met wie ik wil, of moet ik toestemming vragen aan je?? " 

Zo is het! Rekening houden is goed hoor, maar jij bent niet de reden van zijn "probleem " en je hoeft dat ook niet op te lossen. Als hij door thuis ofzo van alles gewend is, leuk en aardig maar dat heeft weer niks met jou te maken en jij hoeft je daar al helemaal niet aan aan te passen..Eig is het heel simpel, jij doet hier helemaal niks fout, dus hoef je ook niks te veranderen. Hij moet het gewoon accepteren dat jij (heel logisch en normaal) je eigen keuzes maakt. Iets anders zou ook raar zijn . Enigst kind is geen reden om verwend te doen of je zin overal te krijgen.  Hij zou moeten leren en veranderen. Jij niet. Nee jij doet het prima zo en er is niks gemeens aan jezelf zijn! 

Liefs Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Hallo hoi! Het klinkt echt lastig dat je met twee vrienden omgaat die elkaar niet mogen en dat ze allebei verwachten dat jij kiest of hun ruzies oplost. Maar het is niet jouw verantwoordelijkheid om dat te doen, en jij mag zelf bepalen met wie je afspreekt zonder dat iemand boos wordt. Blijf duidelijk en eerlijk tegen hen zeggen dat je hen allebei leuk vindt als vrienden, maar dat je niet wilt kiezen of ruzie maken. Stel ook grenzen als iemand boos wordt of jou dwingt iets te doen wat je niet wil. Praat eventueel met iemand die je vertrouwt als het te zwaar wordt. Het belangrijkste is dat jij jezelf blijft en plezier hebt met je vrienden zonder stress. Jij verdient dat!

xx liefs Wolf 🐺