Skip to main content

Hoi, ik ben een transjongen (meisje naar jongen) en ik weet het heeft hier niet zo heel veel mee te maken maar ik wil mijn verhaal delen. Ik ben dus een jongen ik ben 16 jaar oud en zit in het 5de middelbaar. Ik ben gelukkig en ben wel een gevoeligen jongen en jaloers doordat 2j geleden mijn ex is vreemd gegaan met mijn beste vriendin, maar dat is al verlede tijd.

 

ik ben nu samen met een nieuwe vriendin. Ze is 15 jaar en we zijn al meer dan een jaar samen. Ik heb een enorm goede band met haar ouders, familie,…. en zij ook met de mijne. De laatse tijd hadden we vaak ruzie omdat het leek alsof ze geen intresse heeft in mij. Maar dat is nu beter en ze vertelde me gewoon dat ze het moeilijk heeft met haar gevoelens te delen. Maar is een probleem en ik weet niet aan wat het licht.

 

de laatse tijd vind ik dat alles “saaier” is aan het worden. Het enige wat we nu altijd doen is knuffelen, kussen en netflix kijken. Meer niet. En ze kan altijd maar 1 a 2 keer afspreken maar zie haar wel op school. Maar de laatse tijd bellen we en sturen we minder dan we altijd al deden, en alles word gewoon saaier ofzo…. ik vraag me nu af of het gewoon aan mij ligt? Of corona? Omdat we niks kunnen doen? Of gewoon mijn gevoelens die weg zijn aan het gaan. Ik heb sinds kort 2 meisjes van mijn school leren kennen ze zijn enorm lief en 1 meisje vind ik zelfs mooi. Ik ben bang dat mijn gevoelens weg gaan gaan voor mijn vriendin want ze steunt me in mijn transitie en we hebbe heel veel meegemaakt. Maar soms mis ik het toch om nog eens met meisjes af te spreken of gewoon lol hebben, want mijn vriendin heeft het niet graag als ik alleen met een meisje afspreek wat ik ook wel begrijp…. maar die momenten mis ik wel. Ik ben gewoon bang dat mijn gevoelens weg gaan doordat alles tussen ons saai is aan het worden, of ik ben bang dat ik iemand interessanter vind ipv mijn vriendin omdat ze zo weinig tijd vrij maakt en alles saai wordt, maar ik wil haar echt niet kwetsen ze is zo enorm lief voor mij en staat voor me klaar heel de school kent onze relatie zelfs😔 De laatse avonden ben ik aan het wenen omdat ik soms twijfels heb of ik wel voor altijd van haar ga houden… het is gewoon een beetje saai aan het worden en ze heeft zo weinig tijd de laatse tijd… en die 2 nieuwe meisjes waar ik mee afspreek heb ik dan zoveel plezier mee en ben ik bang dat ik dat plezier niet meer in mijn vriendin zie… we hebben ook minder gemeen de laatse tijd. Dingen die ik leuk vind vind ze niet zo leuk. Ze steekt bv heel veel tijd in school terwijl ik iemand ben die altijd maar ergens heen wil gaan. Ik weet wel dat als ik haar met een andere jongen zou zien dat ik dan vanbinnen kapot ga, maar laatse tijd ben ik zelfs minder jaloers als ze met een jongen omgaat terwijl ik normaal enorm jaloers zou zijn. Ik weet het allemaal niet meer, ik heb ook al met het nieuw meisje gepraat (ze woont zelfs op mijn straat) maar ze vind ons ook geweldig, en ik weet ik moet mijn hart volgen, ik weet gewoon niet of ik mijn vriendin nog zo enorm graag zie/heb als vroeger en weet niet hoe dat komt…..

 groetjes Bram

Misschien is het een idee dat je hier eens met haar over praat. Vertel wat je voelt en hoe jij de situatie beleeft. Misschien is er bijv iets in haar prive-omgeving wat veel tijd en energie vraagt. Met praten kom je het verste.


Ik denk dat het een mix van corona en niks kunnen doen het probleem is. (Maar ga nu niet tegen de corona maatregelen protesteren zoals al die domme mensen ze zijn er voor de veiligheid en niet om onze economie te laten instorten of iets anders doms)


Reageer