Skip to main content
Vraag

kaart sturen van nederland naar pakistan

• January 27, 2025
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Hallo ik wou iets vragen ik wil heel graag een kaart sturen naar me vriendvoor valentijns dag  maar hij woont in pakistan en ik in nederland weet iemand wat ik dan op de envelop moet zetten zodat het bij hem aankomt

Ik zou het heel fijn vinden als iemand de tijd neemt om hier op te antwoorden

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 27, 2025

Zijn adres kun je er gewoon in Latijnse letters op schrijven.  Engels is één van de officiële talen in Pakistan dus kunnen ze ons alfabet lezen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 27, 2025

Hoi,

Als je een brief naar Pakistan wilt versturen moet je gewoon het adres van je vriend met postcode E.t.c op de brief schrijven en moet je er de juiste postzegels op plakken (zorg wel dat die van voldoende waarde zijn!!) Meer informatie kan je vinden op postnl.nl

anders kan je  naar een PostNL punt gaan is jouw dorp/stad en daar aangeven dat je een brief naar een land buiten europa wilt versturen (in jouw geval Pakistan) en dan helpen zij je verder, ik denk dat dat het handigst is. meestal kan je terecht bij een Primera of Bruna. die hebben vaak een stukje ingericht met een weegpunt voor pakketjes en brieven, dan reken je daar de kosten af en dan weet je zeker dat je goed zit qua de waarde  voor het versturen. anders heb je de kans dat de postzegels die je erop plakt niet van voldoende waarde zijn en dat de brief retour gaat of niet aankomt.

Verder moet je zelf inschatten wanneer dat je de brief op de post doet of naar het postnl punt gaat zodat de brief op valentijnsdag aankomt (al wil je dat tenminste), meestal komt de brief binnen 6 tot 10 werkdagen aan (ook in landen in azië)

Sucess ermee!