Skip to main content

jongere zusje van een vriend

• August 13, 2025
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

Ik ben zelf 14 bijna 15 en het jongere zusje van een vriend van mij vind mij leuk zij is zelf dit jaar 12 geworden. ik weet niet wat ik hier mee moet en vraag daarom om advies

2 reacties

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 14, 2025

Dat zij jou leuk vindt kan. Vind je haar ook leuk? Zo ja, doe er wat mee, zo niet, doe er niks mee. Het leeftijdsverschil is wel best groot, denk daaraan.

Groetjes matpat 😁

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 14, 2025

Hoi ​@anoniemejongen,

Je zit hier in een lastige situatie. Jij bent bijna 15 en zij is 12, en dat is qua leeftijdsverschil en levensfase best groot, zeker omdat 12 nog echt het begin van de puberteit is, terwijl jij al een stuk verder bent.

Het belangrijkste is om duidelijk en respectvol te blijven. Als jij haar niet op die manier ziet, is het beter om dat eerlijk, maar vriendelijk, te zeggen. Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat je het leuk vindt om vrienden te zijn, maar dat je niet dezelfde gevoelens hebt en dat jullie ook in een andere fase zitten.

Zelfs als je haar wél aardig vindt, is het slim om geen relatie of romantische dingen te beginnen. Niet alleen omdat het leeftijdsverschil nu groter voelt, maar ook omdat zij nog erg jong is en waarschijnlijk minder ervaring heeft met dit soort situaties. Het kan daardoor snel scheef of ongemakkelijk worden.

Kortom: houd het vriendelijk, wees eerlijk, en zorg dat ze zich niet afgewezen voelt als persoon, maar wel begrijpt dat het geen match is op dit moment.

xx liefs Wolf 🐺