Skip to main content
Vraag

jongen vindt me leuk

• June 17, 2025
  • 6 reacties
  • 131 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy ik ben een meisje van 13 jaar.  Er zit een jongen, twee klassen hoger dan mij (hij is 15)  die me een aantal maanden geleden op snap heeft gevoegd. Hij is half Marokkaans en half Syrisch. De laatste tijd zit hij me heel vaak te appen dat hij van me houd enzo. Ik vind hem dus niet leuk, omdat hij best wel vaak in de knoop komt met politie, vaped, heel vaak in gevechten komt en gewoon dingen doet die niet echt goed zijn. Hij stuurt heel vaak fotos dat hij een mes heeft of foto van een vriend met een pistool enzo. Hij is wel heel lief voor mij, en ook wel knap eerlijk gezegd, Maar elke keer als ik hem probeer te zeggen dat ik hem niet leuk vind gaat hij zeggen van ‘ja maar shatje ik houd van jou als jij niet houd van mij ik ga dood maken mijzelf’  en dat soort dingen. En dat wil ik oprecht niet dus ik weet niet zo goed hoe ik hem moet vertellen dat ik hem niet leuk vind zonder dat hij zelfmoord gaat plegen/zichzelf gaat snijden. Het klinkt misschien alsof hij dat niet echt gaat doen, maar hij heeft al eerder een foto gestuurd dat hij zichzelf had gesneden nadat ik de eerste keer zei dat ik hem niet leuk vind.

6 reacties

Grote dromen
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • June 17, 2025

@JeFavAnna ,

Wat een lastige situatie , het gaat misschien lastig zijn maar ik zou proberen om minder met hem te sturen.Zijn het de dingen die hij doet dat ervoor zorgen dat je niet van hem houdt?

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

Wat heftig dat je dit meemaakt… Het is niet jouw schuld als hij zich zo voelt of zulke dingen zegt. Jij hoeft niet met iemand te praten die je bang maakt of rare dingen stuurt.

Als iemand dreigt zichzelf pijn te doen omdat jij hem niet leuk vindt, dan is dat emotionele chantage en dat is niet oké. Hij heeft hulp nodig van een volwassene of een psycholoog, dat is niet jouw taak.

Praat alsjeblieft met iemand die je vertrouwt, zoals je ouders, een mentor of juf/meester. Je staat er niet alleen voor.

Als je het eng vindt, kan je ook anoniem met De Kindertelefoon (0800-0432) bellen of chatten. Zij helpen je echt goed.

💛 Jij verdient iemand die lief is, maar ook veilig en goed voor je is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • June 17, 2025

Ga naar je mentor hiermee of leerling coördinator , hij is niet jouw probleem hoe bot het ook klinkt. Hij kan je niet forceren om een relatie te willen; je hebt duidelijk gemaakt dat je het niet wilt punt. Wat hij daarna doet is z’n eigen probleem 

xx

teddybeer
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

Hallo!

Klinkt inderdaad als een echte dilema… Ik zou misschien hulp erbij halen zoals een psycholoog voor hem en erover praten met je ouders enz.

Hopelijk komt alles goed! succes nog!!!!!🍀🍀🍀🍀

groetjes van teddybeer! 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 19, 2025

@Grote dromen ja beetje, hij is gewoon niet verstandig en er vault niet met hem te praten

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Wow zo iets heb ik nog nooit gehoord maar het is wel chantage van hem en als dit een begin is van een relatie.. zeg gewoon dat hij normaal moet doen en als hij dat niet kan. Dan zeg je gewoon dat het niks kan worden tussen jullie 2 en als hij raar doet met zelfmoord en zo dan moet je gewoon zeggen dat,als hij dat doet dat je het vertelt aan de politie ofzo als hij daarover begint. Zoiets 

In iedergeval jij bent niks verplicht en je moet je zeker niet schuldig voelen over hem.