Skip to main content

Heyy,

Ik ben een jongen van net 16, bisexueel en ben best wel actief op snapchat. Als ik me verveel wil het nog wel eens voorkomen dat ik op Snap random jongens toe ga voegen.

Laatst voegde ik een jongen toe van 17 en we raakten een beetje aan de praat over van alles en kwam erachter dat hij gay was. We kletsen rustig nog wat verder en op een gegeven moment ging het ook over sport. Hij vertelde dat ‘ie best vaak naar de sportschool ging en hij stuurde een foto van zijn biceps en ja nog wat waarop best goed te zien was dat hij echt super gespierd was voor een jongen van zijn leeftijd. Dit vind ik best wel aantrekkelijk en hij was sowieso super knap en ook best wel aardig en al redelijk snel merkte ik dat ik op hem verliefd begon te worden.

Echter, het was al snel duidelijk dat hij buiten mijn bereik was en dat ‘ie eigenlijk niks met mij te maken wilde hebben. Ik heb de hoop dus ook al opgegeven, maar ik kan maar niet stoppen met over hem na te denken. De gesprekken waren zo leuk en hij was zo knap en ik kan alleen maar dromen van een lichaam zoals hij heeft en ja het klinkt misschien een beetje gek, maar bij iedere jongen die ik tegenkom op straat ga ik ‘m vergelijken met die jongen die ik op snap ben tegenkomen over hoeveel breder enzo hij wel niet is.

 

Maar zoals ik net al zei, ik kan aan niks anders denken dan aan hem en ik wil graag gewoon verder en stoppen met alleen maar fantaseren over hem. Ik merk dat ik mezelf ook heel veel met hem vergelijk en me daardoor ook best wel erg naar beneden haal. Heeft iemand enig idee hoe ik kan stoppen met aan hem denken en gewoon weer een beetje normaal kan doen en normaal naar andere jongens kijken??

Het lijkt erop dat je een obsessieve fixatie hebt ontwikkeld voor een jongen die je nauwelijks kent. Het is hoog tijd dat je deze irrationele gevoelens een halt toeroept. Jouw voortdurende gedachten aan deze jongen getuigen van een ernstig gebrek aan emotionele volwassenheid en zelfbeheersing. Misschien moet je leren om je aandacht op meer productieve en realistische doelen te richten, in plaats van jezelf te verliezen in onhaalbare fantasieën over iemand die duidelijk geen interesse in jou heeft. De wereld zit vol met mensen die daadwerkelijk om je zouden kunnen geven, dus het is buitengewoon inefficiënt om je energie te verspillen aan één persoon die niets met je te maken wil hebben.


Dat begrijp ik heel goed, maar ik wil juist weten hoe ik m’n aandacht kan richten op normale dingen… dat is waar ik hulp bij nodig heb


Hoi, ik denk dat je misschien gewoon verliefd bent!! Dat gebeurt natuurlijk op jouw leeftijd, ik denk zeker niet net als Hackalive dat je een "obsessie" hebt. Het is heel normaal om je met anderen te vergelijken, maar je moet niet jezelf naar beneden halen, het klinkt heel cliche, maar je bent zoals je bent en dat is goed. Als je minder contact met hem hebt zul je uiteindelijk wel stoppen met aan hem te denken, maar ik de tussentijd zou ik me gewoon afleiden aan andere dingen :) 

Xx


Bedankt voor de reactie!


Reageer