Skip to main content

Hi, ik ben Tom, 15 jaar en ik ben homoseksueel. Dat is al bekend op mijn school sinds de eerste week van de eerste klas.  En laten we zeggen dat niet iedereen dat respecteert. Ik ben ook in de eerste echt zwaar gepest daarmee.

 

Maar goed, daar gaat mn vraag niet om. Elke keer in de gang zie ik een jongen, en ja mn hart gaat echt sneller kloppen als hij er is. Hij zit niet in mn klas, maar wel in mijn jaar, de derde dus. En mede-homo's zouden dit snappen, maar je weet dus niet zo snel of iemand gay is. En dat is nou het moeilijke aan “daten” als je homoseksueel bent. Ik heb apps geprobeerd zoals Yubo of Wink, maar nooit echt met succes. Soms kijkt die jongen dus naar mij, maar waarschijnlijk ziet hij gewoon over mij. En het helpt ook niet dat hij in een vriendengroep zit met allemaal homofobes. Ik weet dat dit echt heel erg klinkt als Heartstopper, maar geloof me, het is echt niet zo. Help! Wat moet ik doen??

Heehee,

Moeilijk hoor! Sws vind ik het heel knap dat je wel open bent over je seksualiteit. Ik weet niet hoe het voelt, maar ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om iemand te benaderen als je niet weet of die ook homo is. Ik weet niet zeker of je hem ook echt kent. Maar ik zou zelf eerst hem persoonlijk goed leren kennen. Dan wordt het misschien ook duidelijker of hij interesse heeft in jou? Zeker omdat zijn vrienden homofoob zijn, kan het wel handig zijn om iets meer zekerheid te hebben, als dat mogelijk is. Als je er iets zekerder van bent zou ik er voor gaan! 
 

En onthoud: je bent wie je bent en dat is goed! 
 

-Yodema 


Reageer