Vraag

Jongen die ik totaal niet mag, vindt mij leuk

  • 24 May 2022
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

Hi, ik heb dus een probleempje. Ik ben nu bijna 15, en heb sinds een jaar (eindelijk) een aantal goede vrienden, 2 meisjes en 6 jongens (belangrijk voor het verhaal). Een van deze jongens (X) is waarschijnlijk mijn beste vriend, samen met een andere vriendin. X is een soort van bevriend met een andere jongen, Y. X mag Y eigenlijk helemaal niet. Y is een van die jongens die het grappig vindt om dronken te zijn en te roken (hij is fucking 15) hij gaat dan ook veel om met andere van dit soort jongens, maar loopt ook veel achter X aan. Ik haat Y best wel, hij heeft een keer een metalen broodtrommel naar het hoofd van een vriend van mij gegooid dus ja. Nou ben ik niet zo goed in het sociaal zijn (ik heb sociaal anxiety en ben toen ik 9/10 was depressief geweest).

Vanmiddag kwam X naar me toe en zij dat hij iets moest vertellen, Y vindt mij leuk. Erg leuk. Al twee jaar lang. Y praat hier heel veel over tegen X, en X vindt dit natuurlijk niet fijn, omdat hij heel goed weet dat ik een hekel heb aan Y. X zij dat Y van plan was ergens in de aankomende dagen mij uit te vragen. Ik ben heel blij dat X me dit heeft verteld, want ik had niet geweten wat ik zou moeten doen als iemand die ik haat me plotseling uitvraagt.
 

Ik heb nog nooit een relatie met iemand gehad, en heb er ook per se behoefte aan op dit moment. Ook ben ik nog niet helemaal zeker van mijn seksualiteit. Ik dacht altijd dat ik hetero was, en alleen op jongens viel. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Help. Ik weet oprecht niet wat ik moet doen. Geen van mijn vrienden hebben hier echt ervaring mee, dus zij kunnen me niet echt goed helpen.


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Je moet gewoon, als Y je uitvraagt, zeggen dat je dat niet wil. Je moet niet “ja” gaan zeggen uit medelijden als je hem niet leuk vind. Het klinkt heel simpel gezegd, maar ik weet dat het lastig is. En als je niet weet wat je seksualiteit is, is dat niet erg. Je hoeft absoluut niet nu al te weten wat je seksualiteit is. En je hoeft al helemaal niet nu een label op je te plakken. Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen. Groetjes!

Je moet gewoon, als Y je uitvraagt, zeggen dat je dat niet wil. Je moet niet “ja” gaan zeggen uit medelijden als je hem niet leuk vind. Het klinkt heel simpel gezegd, maar ik weet dat het lastig is. En als je niet weet wat je seksualiteit is, is dat niet erg. Je hoeft absoluut niet nu al te weten wat je seksualiteit is. En je hoeft al helemaal niet nu een label op je te plakken. Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen. Groetjes!

Heel erg bedankt! Dit heeft me zeker geholpen, ik was inderdaad bang dat ik uit medelijden ja zou zeggen, maar dat zal ik zeker niet doen! Nogmaals bedankt!

Reputatie 3
Badge +2

Laat hem weten dat je er niet klaar voor bent en dat je nog tijd wil om te kunnen denken erover

Reageer