Vraag

jaloerse vriend.

  • 12 September 2021
  • 16 reacties
  • 327 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, 

 

ik heb nu 9 maanden met mijn vriend, en hij is al vanaf het begin heel erg jaloers. Echt extreem jaloers gewoon. 
ik zal een paar voorbeelden noemen; 

  1. hij wordt boos van foto’s die ik op insta / snapchat deel. Het zijn dan geen erge foto’s ofzo. Geen topless foto’s. Dat is ook niks voor mij. 
    Ik had laatst een foto op mijn story gezet van alleen mijn benen (met gewoon een broek aan). Hij werd boos ??? Hij wou gewoon dat ik het weg haalde?? Ik doe dat dan maar, omdat ruzies met hem echt een hel zijn. Maar eigenlijk beloon ik hem dan een beetje als ik naar hem luister… het erge is, dat hij wel gewoon foto’s van zichzelf deelt op insta (waar volgens mij niks mis mee is) en dat boeit hem ook niet wat ik daar van vind. Best wel raar toch? Ik kan er niet boos om worden omdat hij er ook bij mij boos om word, vind ik. Ik vind het gewoon niet erg… 
  2. jongens. Andere jongens vind hij superrr vervelend. Ik had een keer met een paar jongens buiten afgesproken (en wat meiden) en we gingen toen gezellig met z’n alle schaatsen. Hij was zo beledigd. Hij mag die jongens sinds dien ook niet. Terwijl er niks was gebeurd. En hij sprak in die tijd ook gewoon af met andere meiden. Ik vond het niet fijn. Ook jongens die ik amper ken wilt hij graag dat ik ze blokkeer op insta enzo. En de jongens waarmee ik toen (1x) had afgesproken moest ik ook blokkeren van hem. Ook als we samen buiten zijn, en hij ziet een paar jongens zegt hij ‘lekker kijken he’ terwijl ik ze nog niet eens had gezien bijvoorbeeld.
    ik vind dit gewoon heel erg vervelend. Dat over de andere jongens maakt me niet heel veel uit, maar dat hij boos word bij foto’s die gewoon ‘normaal zijn’ wel. Dat is omdat ik niet wil terugdenken aan m’n tienertijden met dat hij bij elke foto die ik plaatste boos werd. Ik heb al amper fotos van mezelf, en wou juist foto’s gaan plaatsen als herinnering voor later. Ik ben nu eenmaal tiener, en dat ben ik maar een keer, en wil niet dat ik dacht ‘ja ik kon genieten, maar ik mocht niet van een jaloerse jongen.’ 
    ohja btw, ik ben een onderwerp vergeten. Kleding. Hij vind dat ook heel erg. Strakke tops , strakke broeken, hij vind het maar sletterig.  Een bikini, dan is het gelijk uit.
    ik vind het zo ontzettend jammer. Het is namelijk een hele leuke jongen met een hart van goud, en voel me super goed met hem. Jammer dat hij regels voor mij wilt hebben (en ik niet voor hem) er is eigenlijk ook nooit wat gebeurd. Ik ben altijd al loyaal geweest.  Dit is al vanaf het begin van onze relatie. Ik heb nooit eerder een relatie gehad met zo’n jaloers iemand. Of ik zelf jaloers ben? Ja, maar niet zo extreem. Ik ben eigenlijk alleen jaloers als hij iets te close is met andere meiden. Ik weet gewoon dat de meeste meiden met wie hij ‘omgaat’ geen grenzen kennen, dus dat vind ik gewoon niet leuk. Misschien ook omdat ik super onzeker ben over mezelf. 
    ik wil hem graag aanspreken, over dat ik het niet leuk vind dat hij zo is, en dan zegt hij van, als jij dit niet goed vind moet je het uitmaken. 
    hebben jullie tips voor me? En hoe denken jullie hierover? Ik wil het trouwens niet uitmaken. Ik waarder alle hulp! Liefss, lisa

16 reacties

Reputatie 3
Badge +3

denk je dat hij zo jaloers is omdat hij jou niet kwijt wil?

en maak gwn fotos als herrinering maar leg het m wel uit wrm jij die fotos maakt

Reputatie 6
Badge +7

Vertel eens, wat vind je eigenlijk fijn aan deze relatie? 

Wat wil jij graag in een relatie?  Vind je dat je beste vrienden van elkaar bent die blij zijn als ze elkaar zien leren/verbeteren/groeien/ iets bereiken? 

Of is de ideale relatie voor jou iets waarbij de één een soort eigendom is van de ander?

Het liefst heb ik gewoon een onbezorgde relatie, gewoon genieten van elkaar , en ook beste vrienden van elkaar zijn. Ik wil niet dat we elkaar claimen, maar gewoon vrij laten 

Reputatie 6
Badge +7

 

Ok, wat is dan je gedachte voor de lange termijn?

Je reageert op het moment; als hij iets eist en op het punt staat te ontploffen geef je toe om de vrede te bewaren.  Dus de ene keer geef je toe over het appen, de volgende keer over een shirt.

Maar wat is je gedachte voor de lange termijn?  

Een eerlijke vraag: Verwacht je dat hij op een bepaald moment tevreden is en bijvoorbeeld zegt ‘het is genoeg, je mag nu met andere jongens appen en een bikini dragen’ ?   Verwacht je dat hij op een gegeven moment genoeg van trouw van jou heeft gezien waardoor hij je weer vrij laat? 

Of verwacht je dat hij denkt: Zij laat mij vrij, dat moest ik ook maar eens voor haar doen  ?

Je vermijdt nu de ruzie, maar wat is je gedachte voor de komende 6 maanden?

 

Hey, ja geen idee eigenlijk. Het is nooit zo geweest dat ik ooit de mist in ben gegaan ofzo met andere jongens. Hij zegt ook dat hij mij niet vertrouwd. Heb vaak genoeg gevraagd waarom niet. Ik krijg dan nooit een goed antwoord. Meestal: ‘gewoon’ Ik heb echt nooit wat gedaan met andere jongens ofzo. Of zijn vertrouwen beschadigd. Ook nooit gedaan.
ik krijg wel veel aandacht van jongens. Opmerkingen enzo. Meestal vertel ik dat aan hem. Vandaag weer. Misschien moet ik dat niet doen? Het gekke is wel, dat hij altijd boos op mij word terwijl ik niks doe. Ik laat het ook niet toe als jongens met me flirten. Hij denkt van wel. 
ik hou teveel van hem, en wil hem dus niet kwijtraken. Maar ik heb echt genoeg van zijn regeltjes, alleen omdat hij een beetje onzeker is. Maar als ik dat zou zeggen, ontploft hij weer. Hij word heel snel boos. Ik vind dit erg moeilijk. 

 

Hoi,

Misschien kan je proberen er met hem over te praten, ik snap namelijk dat het op deze manier soms best wel veel invloed op je leven kan hebben. Als je geen ruzie wil is het denk ik het slimste om hem zo respectvol mogelijk te benaderen en alles te beredeneren. Ik denk niet dat het oke is als hij zelfs dat niet respecteerd, maar dit voel je zelf natuurlijk het beste aan. 

Groetjes <3

Het lijkt wel van kwaad naar erger te gaan. Ik begrijp niet helemaal wat je in deze jongen ziet; ik heb persoonlijk nog niks positiefs gelezen over hem.

Het is natuurlijk aan jou, maar ik zou deze relatie zo snel mogelijk beëindigen. Zoals Jongen999 reeds omschrijft, ben jij als het ware zijn bezit. Tevens is hij ontzettend hypocriet, de dingen die hij je verbiedt, doet ie zelf wel in grote mate. Op de lange termijn gaat deze scheefgroei alleen maar voor meer wrijving zorgen, totdat de relatie breekt na veel ruzie - althans dat is wat er bij mijn ouders is gebeurt. Je vindt echt wel iemand anders, als dat is waar je je druk over maakt.

Heb je dit weleens met iemand anders besproken. Zo ja, wat is hun mening?

Weeg alsjeblieft (nog) eens alle voordelen/positieve punten af met de nadelen/negatieve punten van desbetreffende jongen. Van wat ik kan oordelen, lijkt het een negatief plaatje te worden; hij is het niet waard. Succes!

Ik vind het echt heel erg aardig van jullie dat jullie mij allemaal zo willen helpen! Ik waardeer het echt heel erg. Super goede ideeën en lange teksten enzo. Super aardig! 
 

Ik heb net een gesprekje gehad met mijn vriend. Het lijkt beter te gaan.  Het jammere aan deze jongen is dat hij altijd ontploft bij kleine dingetjes. 
 

ik had hem ook verteld dat het niet mijn probleem is als jongens met mij flirten, en dat ik gewoon een onbezorgde relatie wil. En al helemaal op onze leeftijd (15) . Toen werd hij weer boos …

 

Nogmaals, ik waardeer alle hulp. Alles helpt. 
 

heel erg bedankt <3

Reputatie 6
Badge +7

@LD-anoniem 

 

Ik hoop twee dingen voor jou. Het is niet wat je wilt horen maar ik hoop echt het beste voor jou! 

Ten eerste dat deze relatie uit gaat. Niet meteen morgen maar wel binnen een jaar.

Ten tweede dat je daarna merkt hoe opgelucht je bent. Dat je bij kleine dingen ineens bedenkt ‘hé dit kan ik zomaar doen!’  
En dat je in de toekomst dit soort jongens/mannen herkent en weet te vermijden.

 

Deze jongen is niet leuk. Hij wordt ook niet leuk. Hij heeft geen zin om zijn emoties in toom te houden, integendeel. Hij vindt het lekker om kwaad te kunnen zijn op iemand die niet wegloopt; en om te kunnen bepalen wat iemand doet.  Jij geeft hem een fijn gevoel, maar niet op een positieve manier. 

Dit is ook niet iets waar je over kunt ‘praten’ zodat het beter wordt. Dit is gewoon zijn manier van omgaan met mensen en het wordt niet beter.  Ik heb ook niets positiefs over hem gehoord. Je denkt misschien dat hij écht om je geeft omdat hij je zoveel controleert. Maar iemand die echt om je geeft is blij als jij vrolijk en onbezorgd kunt zijn.  Hij is daar niet blij mee, want je zou wel eens een idee van jezelf kunnen krijgen, en dat wil hij niet.
Hij is niet leuk.

Google maar eens op ‘narcisme’ en kijk eens of je iets herkent.  Als je alles herkent mag je best schrikken. 

 

Dank je wel voor je duidelijke uitleg en hulp. 
ik vind het heel erg moeilijk, ik voel een speciale connectie met hem. Ik hoop dat hij meer gaat inzien dat regeltjes hebben voor je vriendin niet oké is. Als ik t zou zeggen dan wordt hij sws boos. Gwn iemand anders moet het zeggen ..

thnx voor je hulp! Ik waardeer het :)) 

Reputatie 6
Badge +7

Dank je wel voor je duidelijke uitleg en hulp. 
ik vind het heel erg moeilijk, ik voel een speciale connectie met hem. Ik hoop dat hij meer gaat inzien dat regeltjes hebben voor je vriendin niet oké is. Als ik t zou zeggen dan wordt hij sws boos. Gwn iemand anders moet het zeggen ..

thnx voor je hulp! Ik waardeer het :)) 

 

Ik weet niet helemaal zeker hoe het precies werkt, of dat de ‘speciale connectie’ is. 

Wel weet ik dat meisjes vaak heel lang bij een agressieve kwade egoïstische vriend blijven, terwijl iedereen in hun omgeving denkt ‘wat een naar persoon, wat een k****zak’.  

Misschien is het het idee van ‘zij zijn de enige die hem begrijpen’.  Dat is een heel fijn gevoel, maar zo ga je niet met elkaar om.

Ik ga je ook teleurstellen over dat hij dit gaat inzien. Dat gaat hij niet.  Zijn eerste reactie op alles wat hem niet bevalt is agressie. En na die agressie bind jij weer in, dus dan is het klaar. Er is geen reden om te veranderen.  Hij is de Baas, en als zijn Personeel (jij) gedachten voor zichzelf krijgt, dan blaft en schreeuwt hij, en dan gaat ze (jij) weer netjes terug in haar hok.

Is het ‘speciale’ gevoel van jou misschien: dat jij de enige bent die hem kan kalmeren?
En hij houdt echt héél véél van je: Kijk maar hoe kwaad hij op je wordt, en dat hij dan tóch bij je blijft!  Nadat hij zó kwaad op je was.
Nou, dan moet hij wel veel van je houden.  Is dat jouw speciale connectie met hem?

 

 

Vandaag kreeg ik deze berichten: 

 

Val dood kut mongool 
 

Kkr op vuile tering hoer 
 

En als je niet naar me wedstrijd komt dan is het voor altijd   uit 

 

Je kan branden in de hel Lisa.
 

Ik ga morgen tegen me hele klas zeggen dat het uit is
 

Ik stuur je morgen snap dat ik gepijpt wordt in de wc.
 

En ik ga kkr hard met iemand anders lekker voor je kut kind 

Reputatie 6
Badge +7

Woow ik hoop dat je een heel naar grapje maakt.

Vertel eens. Doet dat iets met jou? Wil jij zo worden aangesproken?  

Sorry hoor, maar als je dit soort berichten ontvangt van je zogenaamde vriend, dan denk ik niet dat het heel veel zin heeft om dit voort te zetten.

Wellicht is het handig om het een keer met iemand anders te bespreken om je uit deze situatie te begeleiden want die speciale connectie levert je uiteindelijk alleen maar problemen en verdriet op. Heel treurig dit. :(

Het is uit! 
Ik heb het gister uitgemaakt. Hij zat zowat te smeken. Toen ik het uitmaakte schrok hij. Nu word ik gespamd met berichten.  En spraakberichten waarin hij huilt. 
ik voel me veel beter

bedankt voor alle hulp! 

Reputatie 6
Badge +7

Het is uit! 
Ik heb het gister uitgemaakt. Hij zat zowat te smeken. Toen ik het uitmaakte schrok hij. Nu word ik gespamd met berichten.  En spraakberichten waarin hij huilt. 
ik voel me veel beter

bedankt voor alle hulp! 

 

Dit is vrij standaard voor dit soort mensen. Het is allemaal nep.  Als jij hier in trapt is hij binnen de korste keren weer agressief. 

Hij doet alles om zijn bezit (dat ben jij) terug te krijgen. Als hij je op deze manier voor de gek kan houden weet hij dat hij echt alles kan doen omdat jij toch als een geslagen hondje weer terug komt. 

Google op Narcisme en als je het herkent: Ga Niet Terug!!!!!

Reageer