Skip to main content
Vraag

Jaloers op mensen in een relatie

• October 27, 2025
  • 35 reacties
  • 387 Bekeken

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5

Hoi  

Ik lees vaak reacties op het forum van mensen die in een relatie zitten en heel gelukkig zijn en dat maakt me soms een beetje jaloers want ik wil dat ook zo graag. Met mijn vorige vriendin is het uit gegaan omdat die relatie heel toxic was (van haar kant) en daarom ben ik er mee gestopt. Dit was mijn eerste echte serieuze relatie en ik zou zo graag willen weten hoe het is om een relatie te hebben zonder ruzie en gezeik en toxic bs. Dus gewoon gezellig op de bank zitten en een film kijken, dat mis ik heel erg. En ja ook wel seks. Met mijn ex is het niet verder gegaan dan handwerk want ze wilde nooit meer (dat was haar keuze en dat was prima). Ik ben bijna 17 en ik merk dat ik er steeds meer behoefte aan krijg. 

Stel ik me aan en is het slecht dat ik soms jaloers ben?

35 reacties

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Neee het is zeker niet slecht. Meeste relaties op jouw leeftijd zijn wel oke, maar bijv. een relatie op je 12de is misschien 1 maand relatie en voor de rest akward zooi. Denk er goed overna, en liefde kan soms heel erg random zijn! Het komt vanzelf wel oo je pad.

Groetjes Misty

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

@Misty. Ja i know maar ja, ik wil gwn nu zo graag weer een vriendin. iig voor de kerst. Gaat toch niet lukken ben ik bang.  Mijn vorige relatie was bijna 8 maanden, dat was 3 maanden leuk en toen werd het toxic, of nou ja, daarvoor ook wel maar toen zag ik het nog niet denk ik.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Het is supernormaal dat je soms jaloers bent, zeker als je zelf ook graag een lieve relatie wil. Dat gevoel van iemand missen of gewoon samen iets leuks willen doen heeft iedereen weleens. Je bent nog jong, dat komt echt vanzelf wel goed. 

xx liefs Wolf 🐺

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

@Wolf Dank je, ik weet dat het goed komt, ik wil gwn dat het NU goed komt, of iig snel. En dan besef ik dat het zo niet werkt en dan word ik daar weer verdrietig van. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 28, 2025

ik wil gwn dat het NU goed komt. En dan besef ik dat het zo niet werkt en dan word ik daar weer verdrietig van. 

Ik snap het, maar je kan dit soort dingen niet forceren. Je kan je zelf beter foccusen om leuke dingen, zoals afspreken met vrienden ipv verdrietig zijn om een vriendin, terwijl het heel normaal is om geen vriendin te hebben. 

xx liefs Wolf 🐺

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 28, 2025

@Wolf Je hebt gelijk, ik probeer er ook niet zo veel aan te denken, maar het is moeilijk soms. Vooral als je anderen in een relatie ziet of bv hier op het forum daar over leest. Dan mis ik het gewoon. Ik ga meer m’n best doen om er niet teveel aan te denken.

• Net nieuw
  • October 28, 2025

Het verdriet is meestal tijdelijk. Probeer er niet te veel aan te denken en op jezelf te focussen. Bedenk dat je elk moment iemand tegen kunt komen die de liefde van je leven word.

Succes

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 29, 2025

@Anoniempje54 Het verdriet over die relatie is wel over. Het is meer dat ik nu gewoon een relatie mis, leuke dingen samen en zo. Ik probeer me wel te focussen op leuke dingen en meestal gaat dat ook wel goed.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Vooral als je anderen in een relatie ziet of bv hier op het forum daar over leest. 

Vergeet ook niet dat je dingen op het forum soms met een korreltje zout moet nemen. Ik zeg niet dat niks waar is, maar er zullen ook dingen tussen zitten die wat uitvergroot zijn op wat voor manier dan ook. Ik zou jezelf hier niet mee vergelijken

xx liefs Wolf 🐺

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 31, 2025

@Wolf Nee dat snap ik. Ik doe ook mn best, alleen de behoefte aan een relatie blijft heel erg. Misschien is dat omdat het herfst is en kouder en dan wil je graag gezellig met iemand op de bank of op bed een film kijken en zo. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Het is echt normaal om dat te voelen! Maar het komt vanzelf wel, echt. Tot die tijd gewoon lekker cozy maken met vrienden, dekentjes en warme choco 

xx liefs Wolf 🐺

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 3, 2025

Gewoon goed  afwachten tot je een meisje tegenkomt, Komt echt wel vanzelf 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 3, 2025

Hey ​@ja_ppie  er is al eens een heel lieve jongen minder op het forum gegaan omdat hij de verhalen las van jongeren met een relatie. Ik schrok daar wel van. Ik houd er sinds toen ook rekening mee om er niet te veel juich verhalen over te plaatsen. Ik zal daar extra om denken want je hoort er helemaal bij en ik weet zeker dat je een super leuk en geweldig meisje tegen komt! Je moet het maar zo bekijken je verdient ook meer dan de eerste de beste 😉😘

Liefs, Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 3, 2025

@Tover01 Ow zo was het niet bedoeld. Je moet plaatsen wat je wil.  Ja ok als ik lees dat anderen een lieve vriendin hebben denk ik soms, ja waarom ik niet? Ik gun het iedereen wel heel erg hoor. En ja, soms voel ik me eenzaam ondanks dat ik ook leuke vrienden heb, maar dat is niet hetzelfde als een vriendin. Ik doe wel echt m’n best er niet te veel aan te denken.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 6, 2025

nee man ik snap je HELEMAAL ik ben verdorie al bijna 18 en mn laatste relatie was toen ik in de 3e zat. Iedereeen om mij heen heeft al een relatie of heeft sex gehad en ik word er zo boos van, Nee grapje niet echt maar meer van gvd ik wil dat oookkk. Ik wil gewoon een vriendje waarmee ik kan knuffelen en silly stories mee kan beleven en t gwn gezellig mee kan hebben. Sex mag dan ook wel maar is geen must snap je? Enkel al het feit dat ik dan een bf heb is genoeg. En er is wel een guy die ik leuk vind, Hij is echt lekker, en aardig en funny maar hij ziet mij niet zitten geloof ik. Is okay genoeg andere vissen in de zee maar HET PUNT ISSSS  ik snap je helemaal. en het is okay dat je jaloers ben. als je maar geen relaties van anderen verpest door die jaloezie

kusjesss,

betty boop

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

@betty boop nee ik ga geen relaties van anderen verpesten. Ik gun het iedereen en ik ben blij voor ze, ik wil het gewoon zelf ook zo graag. Wat jij zegt, knuffelen en het gezellig hebben. Ik mis dat echt. Seks is geen must maar het mag zeker wel, ik heb het gevoel dat ik daar klaar voor ben. Ik was zo blij dat ik die relatie kreeg maar uiteindelijk werd het heel toxic dus dat was echt kut.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 23, 2025

Nou lekker dan. Ik was een paar dagen met een echt leuk meisje aan het praten op snap. Ken haar van school en vond haar al langer leuk, ik dacht dus zij mij ook. We hadden echt een goede klik. Hoor ik dus vandaag van een vriend dat ze al veel langer een relatie heeft. Die gast woont dus in een andere stad in zit niet bij ons op school dus nooit gemerkt. Ze heeft het net toegegeven op snap. Kutzooi, dacht echt dat dit wat kon worden. Srry, moest dit even kwijt 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 24, 2025

@ja_ppie snap wel dat je dat kwijt moet 😓 wat vervelend 

Knuffel, liefs Yusa 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 24, 2025

Hoi ​@ja_ppie  dat is idd gewoon klote. Ik gun je veel beter dan zoiets! 🫂😘

Groetjes liefs Tartan X 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 24, 2025

Hey ​@ja_ppie  Ahhw dat vind ik zielig! Wat een teleurstelling. Ik snap dat je daar van baalt en goed dat je het hier vent! 😘♥️

Liefs, Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 24, 2025

Thnx guys, baal er nog steeds zwaar van. Zag het al helemaal voor me, misschien als het kerst is een vriendin en zo. Maar nee ze wilde dus met mij vreemdgaan. Mag ik ook een keer een meisje tegenkomen die wel normaal doet? 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 25, 2025

Ok nog even over dit. Zij stuurt me dus nu de hele tijd op snap dat het haar spijt en zo en dat het al eerder uit was met die andere gast. Ik weet niet wat ik nu moet geloven. Ergens denk ik eraan om haar te blokkeren maar we zien elkaar ook op school dus dat blijft ongemakkelijk dan, en ik vind haar ook nog steeds heel. leuk. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 25, 2025

Hoi ​@ja_ppie  je kunt dan in ieder geval het gesprek aan gaan en haar uitleg beluisteren. Als je dan nog steeds geen goed gevoel hebt kun je haar altijd nog "bedanken." Als je haar nu blokt blijf je met vragen zitten denk ik. Dat is voor jezelf niet fijn. 

Groetjes Tjempie xxx

• Net nieuw
  • November 26, 2025

*Quote verwijderd door de Kindertelefoon*

Ik snap je gevoel. ik ben ook 17 en Ik heb dit zelf ook. Ik heb zelf alleen nooit een relatie gehad.. Ja basisschool, maar dat is anders.  Het is supernormaal om jaloers te zijn en om het gevoel te hebben dat je het zelf ook wilt. Als je 17 bent ben je er ook gewoon al aan toe en zeker, omdat je in je omgeving ook veel hoort over bodycount en kisscount en alles.  Dus no worrys komt goed

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 27, 2025

@Tjempie Ja dat is zo.  Ze zweert dus dat het pas uit was met die andere guy. Ik weet niet hoor maar we waren al iets van een week iedere dag aan het sturen, dan kun je dat toch zeggen? Ben nu bang dat als ik haar een 2de kans geeft dat alleen is omdat ik heel graag een vriendin wil