Heyy,
Ik zit even met iets en ik heb jullie mening nodig. Dit is best een lastige situatie en ik weet niet goed wat ik ermee moet...
Ik ben nu 2 jaar samen met mijn vriend, en eigenlijk gaat alles supergoed tussen ons. We begrijpen elkaar, steunen elkaar en hebben bijna nooit echt ruzie. Er is vertrouwen, en ik ben echt gelukkig in deze relatie. Maar de laatste tijd merk ik dat er iets verandert... en het heeft vooral te maken met mijn beste vriend, Daan.
Daan en ik kennen elkaar al heel lang, en we hebben altijd een sterke band gehad. Hij is iemand bij wie ik echt mezelf kan zijn. We lachen veel samen, kunnen over alles praten en steunen elkaar in moeilijke tijden. Maar de laatste tijd voelt het alsof hij zich terugtrekt. Hij reageert kortaf, ontwijkt bepaalde vragen of lijkt afwezig als we praten. Ik weet niet of ik me dit verbeeld of dat er echt iets aan de hand is, maar het voelt gwn niet meer zoals vroeger.
Tegelijkertijd begint mijn vriend steeds vaker vragen te stellen over mijn vriendschap met Daan. Eerst subtiel, maar nu merk ik dat er iets van jaloezie meespeelt. Hij vraagt bv; opeens of ik wel écht alleen vrienden ben met Daan, of hij trekt een wenkbrauw op als ik vertel dat ik met hem heb afgesproken. Terwijl er letterlijk nooit iets gebeurd is tussen ons. Het voelt alsof ik moet bewijzen dat er niets aan de hand is, terwijl ik juist zelf het gevoel heb dat Daan iets voor mij verborgen houdt.
En nu zit ik dus met een dubbel probleem: een vriendje dat zich onzeker begint te voelen over mijn vriendschap met Daan en een beste vriend die zich opeens afstandelijk gedraagt. Ik wil geen van beide kwijt, maar ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Moet ik proberen mijn vriend gerust te stellen en laten zien dat hij zich geen zorgen hoeft te maken? Of moet ik net met Daan praten en proberen te achterhalen wrm hij zich zo anders gedraagt? Of mss allebei?
Ik hoor graag jullie mening, want ik wil echt niemand kwetsen, maar ik wil ook niet blijven rondlopen met dit gevoel.
Groetjes
Ellen xx