Skip to main content

Jaloers en geheimen

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties

Heyy,

Ik zit even met iets en ik heb  jullie mening nodig. Dit is best een lastige situatie en ik weet niet goed wat ik ermee moet...

Ik ben nu 2 jaar samen met mijn vriend, en eigenlijk gaat alles supergoed tussen ons. We begrijpen elkaar, steunen elkaar en hebben bijna nooit echt ruzie. Er is vertrouwen, en ik ben echt gelukkig in deze relatie. Maar de laatste tijd merk ik dat er iets verandert... en het heeft vooral te maken met mijn beste vriend, Daan.

Daan en ik kennen elkaar al heel lang, en we hebben altijd een sterke band gehad. Hij is iemand bij wie ik echt mezelf kan zijn. We lachen veel samen, kunnen over alles praten en steunen elkaar in moeilijke tijden. Maar de laatste tijd voelt het alsof hij zich terugtrekt. Hij reageert kortaf, ontwijkt bepaalde vragen of lijkt afwezig als we praten. Ik weet niet of ik me dit verbeeld of dat er echt iets aan de hand is, maar het voelt gwn niet meer zoals vroeger.

Tegelijkertijd begint mijn vriend steeds vaker vragen te stellen over mijn vriendschap met Daan. Eerst subtiel, maar nu merk ik dat er iets van jaloezie meespeelt. Hij vraagt bv; opeens of ik wel écht alleen vrienden ben met Daan, of hij trekt een wenkbrauw op als ik vertel dat ik met hem heb afgesproken. Terwijl er letterlijk nooit iets gebeurd is tussen ons. Het voelt alsof ik moet bewijzen dat er niets aan de hand is, terwijl ik juist zelf het gevoel heb dat Daan iets voor mij verborgen houdt.

En nu zit ik dus met een dubbel probleem: een vriendje dat zich onzeker begint te voelen over mijn vriendschap met Daan en een beste vriend die zich opeens afstandelijk gedraagt. Ik wil geen van beide kwijt, maar ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Moet ik proberen mijn vriend gerust te stellen en laten zien dat hij zich geen zorgen hoeft te maken? Of moet ik net met Daan praten en proberen te achterhalen wrm hij zich zo anders gedraagt? Of mss allebei?

Ik hoor graag jullie mening, want ik wil echt niemand kwetsen, maar ik wil ook niet blijven rondlopen met dit gevoel.

Groetjes

Ellen xx

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2514 reacties
  • 26 maart 2025

Hey!  Ik denk allebei wel een beetje, en je mag je vriend ook laten merken dat hij niet jaloers hoeft te zijn en jou eig gewoon moet vertrouwen. Daan kun je natuurlijk altijd vragen hoe het met hem gaat, en hopelijk vertelt hij dan of hem wat dwars zit. Maar als ik het zo lees heb jij geen verkeerde dingen gedaan en ligt er niks aan jou. Het is vervelend dat nou juist jij met het probleem zit terwijl je alleen maar goed doet en er bij hun allebei iets speelt.  Niet dat je boos moet zijn hoor, maar je kunt en mag Daan zeker vragen en ook je vriend vertellen hoe het zit en dat hij je lief is en Daan een maatje. Dat moet ie dan eigenlijk maar gewoon van je aannemen. Jij beslist zelf wie je vrienden zijn toch :)

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 27 maart 2025

Heyy ​@Tover01 dankjewel voor lieve reactie!
Je hebt helemaal gelijk, ik heb niks verkeerd gedaan. Ik wil ook gewoon open en eerlijk blijven naar allebei, maar het is lastig omdat mijn vriend nu wat afstand heeft genomen. Hij denkt echt dat er iets speelt tussen Daan en mij, terwijl dat helemaal niet zo is. Dat maakt het nog moeilijker, want ik wil hem geruststellen, maar ook begrijpen waarom Daan zich zo anders gedraagt.

Ik ga Daan een van deze dagen proberen aan te spreken en zien wat het geeft. Hopelijk kan ik zo wat duidelijkheid krijgen. Ik hou je op de hoogte! 🥰

Liefs, Ellen xx

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen