Vraag

Ja of nee?

  • 9 February 2021
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

heyy,

 

ik ben een meisje van 14 jaar en zit in de 2e. er is een jongen uit mijn klas die mij leuk vindt en ik vind hem niet leuk en nu valentijn er bijna aankomt ben ik bang dat hij me gaat vragen. maar ik vind eigenlijk iemand ander leuk en dat is een vriend van hem. wat moet ik doen?

 

xxx


5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

hoi, nee zegen kan altijd vergeet dat niet… het is misschien pijnlijk maar meestal zijn alle jongens van de klas wel met elkaar bevriend… als hij e vraagt kan je gewoon nee zeggen… niks mis mee toch ?

 

Badge

hi @Savage_boy ,

 

natuurlijk, nee zeggen kan altijd. maar hij vind me volgensmij echt heel leuk en ik vind het zo zielig ook om nee te zeggen en dan daarna te nemen met een van zijn beste vrienden. want dat zijn ze echt wel!

Dit is inderdaad een lastige situatie. Zoals @Savage_boy al zegt moet je niet bang zijn om nee te zeggen. Ik snap dat je dat zielig vind, maar denk even verder: je vind nee zeggen zielig dus zegt maar ja. Jullie hebben een relatie en de jongen is helemaal gelukkig en trots. Jij daarentegen bent totaal niet gelukkig. Je hebt met een jongen waar je helemaal geen gevoelens voor hebt. Je komt dan op een punt waarbij je het met hem wilt/gaat uitmaken. Dit doet nog meer pijn voor die jongen. Het word er op deze manier niet beter op. Daarom moet je gewoon eerlijk zijn. Zeg niet direct en hard nee, maar zeg iets in de richting van: “Ik vind je een hele lieve jongen, maar ik voel niet hetzelfde als wat jij voor mij voelt. Sorry.” De jongen moet dit accepteren. Dit zal niet de laatste keer zijn dat hij word afgewezen. Dit hoort nou eenmaal bij het leven. 
De situatie dat je zijn beste vriend leuk vind maakt helaas nog wat lastiger. Ik zou, nadat je de jongen hebt afgewezen, niet meteen met zijn vriend nemen. Geef het wat tijd. Heb geduld. Daarna kan je het overwegen om verkering te nemen met zijn vriend. De jongen moet dit ook gewoon accepteren. Hij moet niet degene zijn die bepaald met wie jij verkering neemt!
Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen. Heel veel succes en wees niet bang om nee te zeggen. Je kan het!

soyeonx ♡

Badge

heyy @soyeonx ,

 

je hebt gelijk. ik kan inderdaad niet zomaar met hem nemen en het daarna uitmaken. dat maakt het alleen maar zieliger. super bedankt voor je tips en je hulp!

Geen dank! Fijn dat ik je een beetje heb kunnen helpen :-)

soyeonx ♡

Reageer