Vraag

Is net 14 en bijna 17 teveel leeftijdsverschil?

  • 4 June 2023
  • 8 reacties
  • 123 Bekeken

Badge

Ik (16) heb iemand ontmoet (14). Nu is het ding: ik word bijna 17, en die is net 14. Desondanks komt die veel volwassener over dan de meesten van zijn leeftijd. En het ding: die is op de dag af net zo oud als mijn broertje. Is dit leeftijdsverschil te groot? Ik zie graag de mening van een buitenstaander op de situatie.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik vind , als je een goed gevoel hebt bij elkaar en je voelt je veilig en  zij/hij is gewoon een fijn iemand die er voorje is, dan is het toch goed ?  Mensen oordelen al zo veel.  Dus ik zou er vooral van genieten als diegene lief voor jou is en jij voor diegene, be happy !  Zo groot is het verschil niet, denk maar, als je 27 en 24 bent, dan maakt het ook niks uit.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +9

het is niet zo'n groot verschil. ik ken volwassenen met iets van 13 jaar verschil en die zijn getrouwd

Ik vind het wel op het randje eigenijk.  En het vooral ook afhankelijk in welk leerjaar je zit.  Ik ben 15 een ga ik wel om met mensen die 2 tot 3 jaar ouder zijn maar die zitten dan maar een klas hoger.  Iemand van 18 die al studeert vind ik dan weer te oud. 

Reputatie 7
Badge +17

Op het randje idd, ik zou het zelf niet doen denk ik maar ja, je moet het zelf weten.

@Julian12 en @ikweethetnietmeer2009 Leeftijdsverschil bij volwassenen kun je niet echt vergelijken hiermee vind ik. Iemand van 30 kan rustig met iemand van 35 gaan maar iemand van 13 met 18 kan niet, snap je? Gaat erom in welke levensfase je zit en zo.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anotherdayanotherslay,

 

het lijkt wel of het over mij en mijn vriendje gaat, ik ben ook 14 en hij was net 17 toen ik hem leerde kennen….

 

Ik ben het wel met @Julian12, maar ook met @Mimo  eens. Het hangt er ook wel een beetje mee samen hoe 'volwassen’ die 14 jarige is in vergelijking met die 17 jarige.

Ik heb er net in een ander topic iets meer over geschreven, zie

.

Ik heb er dus niet echt een probleem mee, met het leeftijdsverschil zoals het nu is. Over 10 jaar is zo'n leeftijdsverschil natuurlijk al helemaal geen issue, lijkt mij.

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm off-topic gaan

Badge

Hey,

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Ik vind het bij de leeftijd acceptabel als je minder dan 2 jaar scheelt. Ik ben bijvoorbeeld net 16, maar m’n vriendin van 14 wordt binnenkort 15. Het mentale verschil tussen iemand van 14 en 17 is gewoon net iets te groot.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hallootjes, 

mear leuk dat jullie elkaar hebben gevonden. Ik zit helemaal hetzelfde hiermee, maar dan zelfs nog n grote verschilletje 😬. Maar het is idd anders met hoe volwassen je je openstelt naar iemand. Verschillende opvoedingen kunnen een groot verschil maken.  Hoe ouder je wordt, hoe minder groot de verschillen worden. Wel moet je rekening houden met het moment wanneer je volwassen wordt en officieel pedo bent als je verder gaat. Maar natuurlijk kun je dan ook een pedo pas aanvragen, maar dat is wel gênant bij je ouders enzo.  

Ga op je gevoel af, zie je het goed komen? Is het het waard?

veel succes en ik wens jullie een mooi liefdeslevennn!

Reputatie 7
Badge +9

Tja... als jullie alles vrijwillig doen en heel erg goed naar elkaar luisteren. Dus als jij intiem wilt zijn maar hij of zij niet, dan is dat een no go🙅‍♂️.

 

 

Desondanks komt die veel volwassener over dan de meesten van zijn leeftijd.

 

Het kan ook zo zijn dat jij wilt dat die persoon volwassener is en dat het daarom ook daar op lijkt.

Psychologie shit, heel complex.

Tuurlijk ken ik die niet dus ik kan niet zomaar oordelen maar persoonlijk zou ik dit echt niet doen.

Reageer