Skip to main content

Hallo iedereen,

Een goede vriend van mij, die ik leuk vind (want ik ben homo) heeft mij de afgelopen maanden steeds uitgenodigd om mee op vakantie en logeren enz. En dat terwijl we elkaar de eerste keer maar een paar maanden kenden. Laatst vroeg hij ook weer of ik wilde afspreken. Ook ontwijkt hij de vraag of hij homo is en reageert jij altijd als iemand homo als scheldwoord gebruikt. Hij komt soms alleen naar school als hij vrij is om bijvoorbeeld iets te eten met mij en wat vrienden, maar hij praat dan eigenlijk alleen met mij. Dit kan natuurlijk allemaal als vriendschap bedoeld zijn maar ik zou graag willen dat dit wat meer betekent zoals je misschien wel kan raden.

Wat denken jullie? 

En hoe kan ik er achter komen of hij homo is? 

Ik ben nog niet uit de kast btw.

 

Stel vragen als iets onduidelijk is!

Hoi Bamischijf123,

zoals jij het verteld kan het best zijn dat hij homo/bi is. Misschien moet je gewoon een keertje op een rustige plek met hem gaan praten over homo zijn en zo. Voor jou helpt het misschien als je gewoon aan hem verteld dat je homo bent. Ik vat op uit jou verhaal dat hij homo's respecteert, of hij er nu een is of niet. Dus wat is het ergste wat er kan gebeuren? Dat hij niet homo is? Dan kan je nog steeds goeie vrienden met hem zijn en je zal vast een ander ontmoeten.

 

Veel groetjes,

1anoniempje1


Reageer