Skip to main content

hoi ik ben een meisje van 17 en heb sinds 3 maanden een vriendin. maar sinds een aantal weken merk ik op dat onze relatie niet in evenwicht is. ze luistert niet naar mijn grenzen als ik stop zegt dan gaat ze toch door met bv plagen en als ik probeer te slapen houd ze me wakker omdat ze nog niet wil slapen. laatst had ik haar heel de week niet gezien en toen ging ze in de enige pauze dat we samen waren met dr koptelefoon op zitten. ik heb meerdere malen gevraagd of ze hem af wilde doen en heb hem ook van dr hoofd afgetrokken. maar ze zette hem gewoon weer op. deze week hadden we ruzie. ik teken graag en zei dat ik denk dat ik er wel mee naar de kunstacademie kon komen (zei gaat daar wss heen) en ze zei dat ik dat niet zou kunnen en dat ik het niet in me had. later zei ze dat het een misunderstanding was en dat ze het nooit zo bedoelde. ook toont ze weinig interesse in mijn hobbies en als ik wil afspreken is ze vaak te moe. ik begin te twijfelen of dit nog zin heeft. maar er is nog een probleem ik maak mn profielwerkstuk met haar dus ik zit een soort van aan haar vast. en ik ben nog steeds verliefd op haar. wat kan ik het beste doen in deze situatie en ben ik terecht als ik zeg dat ik niet vind dat deze situatie in evenwicht is?

Ik denk niet dat jullie relatie gezond is, misschien kun je het met haar erover hebben? Dat is wel lastig want voor zover ik heb gelezen heeft ze een best kort lontje (?). Als jullie uitelkaar gaan moet je wel een beetje proberen dat er geen ruzie ontstaat, want jullie hebben de profielwerkstuk nog. 


-onnodige quote verwijderd-

het probleem is ze kan ook verschrikkelijk lief zijn. en ze heeft nooit echt warmte en liefde meegekregen van dr ouders dus ik kan het er ook niet kwalijk nemen. ik wil het niet uitmaken dat vind ik geen oplossing is er een manier waarop ik er met haar op een gezonde manier over kan praten?


Reageer