Skip to main content
Vraag

Is het raar om een simp te zijn?

• December 6, 2025
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Meris
Forum|alt.badge.img+5

Hoii! Ik dacht ff: laat ik iets posten want ik heb een vraagje. Voor degene die niet weten wat een simp is; het is dus zeg maar een soort crush hebben op een fictioneel karakter, maakt niet uit of het van een serie, film, game etc. is.

Nouu dus, ik ben best behoorlijk een simp en dat heb ik dus met meerdere characters. (Ja, je kan voor meerdere characters simpen)

Ik heb zelfs een paar merchandise van die karakters, en dan bedoel ik ✨KNUFFELS✨

Ik vind het oprecht zo fijn om ze vast te houden, I swear- I love it sm

Maarrr nu dus heb ik een vraag; is het normaal dat je dit hebt? Ik weet wel dat simpen best wel bekend is onder de "weird kids," maar hoe zit t met jullie?

Hoe zou jij reageren als je vriend(in) een karakter laat zien en erbij zegt: "ooohhh dies lekker"?

Just curious!

Groetjes, Glory :3

5 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 7, 2025

Ik heb weleens met een serie dat ik dan denk "die is wel knap" hahaha 🤭🫣 Maar dat is dan natuurlijk wel echt en niet een tekenfilm ofzo. Maar zijn zijn natuurlijk gewoon acteurs 🥲 en veel te oud want make-up laat je jonger lijken 😱 ik heb veel liever iemand irl van mijn leeftijd. Maar dus niet iemand die niet bestaat. Maar ik denk niet dat je raar bent hoor. 

Liefs Yusa 😘

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 8, 2025

@Yusa Haiiii :33

Ja het is niet echt volop crushen, want dat is sws al raar als je met iemand hebt. 

Geinig genoeg heb ik dat juist weer niet met acteurs haha

iwannaseeyoudance
Forum|alt.badge.img

Ik vind het zelf niet raar maar dat komt omdat ik lowk zelf een ben LOL je kan wel raden voor wie

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 15, 2025

Haha oké, even een kleine correctie 😅: een simp is eigenlijk iemand die té veel aandacht of complimenten geeft aan een echte persoon die ze leuk vinden, vaak een beetje overdreven of obsessief. Het heeft dus meestal niks te maken met fictieve characters

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

Volgens mij is dit niet per se raar, ik heb het ook gehad en ik heb het nu nog steeds wel in meer of mindere mate. Op gegeven moment had ik echt best wel een crush op Amity Blight van The Owl House….😶

She’s hot okay!!!