Vraag

Is het oke als een 14 jarige en een 17 jarige een relatie hebben?

  • 12 May 2023
  • 12 reacties
  • 329 Bekeken

Badge

Mijn vriend (17, man) praat met een meid (14, vrouw), en ze hebben ook seks.

Nu vraag ik mij af, kan dit?  Moet ik de politie inschakelen?

Mag dit überhaupt?


12 reacties

Ja mag. 

Badge

Ja mag. 

@Mimo op basis waarvan?

Op basis van dat ze beide minderjarig zijn.  Dus dan mag het.  Daarnaast vind ik 3 jaar op die leeftijd nog net kunnen.  

Badge

Op basis van dat ze beide minderjarig zijn.  Dus dan mag het.  Daarnaast vind ik 3 jaar op die leeftijd nog net kunnen.  

nah 17 en 14 kan niet bro .

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 2. 

Oke.  Dan bel je de politie.  Sta je wel voor schut en naai je een vriend

Reputatie 7
Badge +9

Op basis van dat ze beide minderjarig zijn.  Dus dan mag het.  Daarnaast vind ik 3 jaar op die leeftijd nog net kunnen.  

nah 17 en 14 kan niet bro .

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 2. 

Laat ze gewoon zijn. Het is niet jouw relatie toch

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 2.

Reputatie 3
Badge +1

Willen jullie je houden aan forumregel 2. Ga respectvol met elkaar om. ?

 

Groetjes,

Puck, De Kindertelefoon

Hey,

Als je vriend met iemand die jonger is om wilt gaan, dan is dat helemaal oké. Te veel verschil moet er niet inzitten, want dan krijg je ook verschil in machtsverhouding. Maar dit vind ik wel kunnen.

Het is je vriend zijn keus en als hij daar gelukkig mee is, kan je het beste er geen probleem van maken, denk ik.

Ik zie niet echt een probleem. Vind 3 jaar verschil wel kunnen, en daar komt bij dat ze allebei minderjarig zijn dus ze doen niet eens iets “fout”.

Zou me er niet te druk over maken als ik jou was, doe je dat wel zit er een kans in dat je hem kwijt raakt of ruzie hebt. Lijkt mij niet de moeite waard.

Reputatie 7
Badge +17

Heel eerlijk vind ik 17 en 14 zelf wel op het randje. Maar als ze het allebei graag willen moet het kunnen.

De politie inschakelen slaat nergens op. Ze doen niks strafbaars.

Laat ze lekker. Het is hun relatie.

Heel eerlijk vind ik 17 en 14 zelf wel op het randje. Maar als ze het allebei graag willen moet het kunnen.

De politie inschakelen slaat nergens op. Ze doen niks strafbaars.

Laat ze lekker. Het is hun relatie.

17 en 14 kan idd net. Het kan best dat de ene net 17 is een de andere bijna 15.  Dan is het verschil denk ik prima te doen.  Ik ben zelf 15 een bijna alle jongens waar ik me omga zijn 17 en worden soms ook 18 voordat ik 16 word in oktober. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Lil-Mabu,

 

ik ben ook 14, over een paar maandjes 15 en mijn vriendje is ook 17. Wij schelen iets van 2,5 jaar. Ik ben een stuk jonger maar ik heb al veel meer meegemaakt, heb over de hele wereld gewoond en mijn vriendje heeft nog niet zoveel meegemaakt, dus behalve leeftijd, denk ik dat het ook belangrijk is hoe 'ver’ iemand is. Leeftijd zegt niet alles, wil ik maar zeggen. Verder zijn we stapel op elkaar, vullen elkaar goed aan en van die dingen. Wij gaan er voor, we hebben wel al ups en downs gehad, maar daardoor worden we alleen maar sterker, dus laat jouw vriend en zijn vriendin ook zelf uitzoeken wat zij samen hebben.

Zolang ze allebei minderjarig zijn is het sws niet strafbaar, ook al zouden ze seks hebben.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer