Is het fout te daten met iemand die aan de drugs is?

  • 30 October 2014
  • 7 reacties
  • 493 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik heb al een tijdje contact met een jongen ik ken hem al 4 jaar maar heb hem de laatste 2 jaar ongeveer niet gezien, ja hij is me ex maar we zijn weer beetje opnieuw begonnen, ik vind hem echt heel leuk en hij zo te zien mij ook wel, maar er zijn een paar probleempjes, hij zit aan de drugs, hij is wel al met brijderstichting in aanraking enzo, maar toch hij zegt toch wel dat het zijn eigen keus is dat hij aan de drugs zit (dat is het ook daarnietvan) maar is het fout om met iemand te daten die aan de drugs is? Ik heb wel al tegen hem gezegt dat hij never nooit bijmij mag roken, blowen, of speed of coke enzo mag doen en daar is hij wel akkoord mee gegaan!
dus ik ben wel erg benieuwd naar jullie mening!

Naomi

7 reacties

Hey,
Lastig zeg! Je van hem leuk, maar vind de durft verkeerd.
Kan je vertellen dat je daar mee zit? Zou hij denk je voor je stoppen met drugs? Als dat zo is, kan je best daten als hij ondertussen aan t stoppen is.
Mensne die drugs gebruiken hebben vaak hun zelf niet in de hand. dat kan gevaarlijk worden voor jou als t serieuzer gaat worden
je meot doet denken is zwart en wit; het is niet fout
maar dnek wel na over wat voor problemen dat kan geven
succes met je keuze!
liefs,
dankjewel voor je reactie,
ik weet wel dat het problemen kan meegeven maar ik weet niet 100% of ik er mee zit, als hij hier van gelukkig word, tuurlijk ik ben als de dood dat het een keer misgaat maar toch ik heb vandaag voorlichting gehad van brijderstichting en het is heftig en ookal doet hij er makkelijk over dat het niks is die brijderstichting ik vind het toch wel wat. Maar ik app veel met hem en hij is open en eerlijk, de kant die ik ken van hem als hij drugs gebruikt is hij erg vrolijk.
Maar ik ben wel een meisje waar echt wel weet waar mijn grenzen liggen, als hij te ver gaat met agresief zijn of drugs kan ik dat wel aangeven.

Naomi ! x
Hey Naomi,

Ik snap je gemengde gevoelend helemaal! Aan de ene kant vind je het fout wat hij doet. Maar je wil ook dat hij gelukkig is.
Het is ook niets zomaar wat! 
Wat goed van hem dat hij er wel open over is. Met bepaalde drugs ben je inderdaad heel vrolijk. Maar hij maakt zichzelf wel kapot. En wil jij toekijken terwijl hij zichzelf kapt maakt?
Uiteindelikk zak hij ook zinder drugs gelukkig zijn hoor.
Jij weet waar je grensden liggen. En o, ik geloof zo dat je een hele stoere meid ben! Maar drugs?
Ik denk dat als je een relatie met ie,and hebt en die verslaaft raakt, je diegene moet proberen te helpen met stoppen. Naar jij hebt nog geen relatie. Dat maakt t lastig. 
ik dnek dag je best ene relatie ket hem kan beginnen, onder de voorwaarde dat hij stopt

xx
pheebs
hay,

godzeidank dat je me zo goed begrijpt!
Ja ik wil dat hij zichzelf niet kapot maakt aan drugs maar ik weet niet zo goed wat ik er dan moet tegen doen, ik kan natuurlijk wel slap tegen hem gaan lullen op whatsapp maar denk niet dat dat nou zoveel zin heeft nee haha,
Ik denk precies het zelfde dat ik dan wel iets met hem mag beginnen maar onder voorwaarde is wel lastig want je bent er natuurlijk niet zomaar 1,2,3 vanaf maar ik wil hem er wel doorheen slepen maar hij moet het dan ook zelf willen ik kan hem natuurlijk niet dwingen!

liefs
Naomi
haha, nee Naomi, dat heeft waarschijnlijk weinig zin
zou je een relatie met hem willen als hij drugs blijft gebruiken?
tuurlijk, hij is verslaaft en daar is hij niet ineens vanaf. dat kan je ook niet van hem eizen. maar je kan wel zeggen dat je wil dat hij zn best doet om te stoppen
dwingen kan niet; invloetuitoevenen wel
wat je ook doet, succes!
liefs,
ja ik weet het niet zo goed, ik wil een relatie met het deel wat zichzelf is niet het deel wat ongelukkig is, en drugs gebruikt.
Precies! invloetuitoevenen, thank you!
super bedankt voor je hulp!
Sommige mensen zijn gewoon echt super!


Liefs
Naomi

hoi,

ik vind dat het niet verkeerd is om met iemand te gaan die aan de drugs zit, dit zeg ik ook omdat ik zelf ook zwaar aan de drugs zit en mijn vriendin tot op heden alleen blowed, echter hebben mijn vriendin en ik goede en duidelijke afspraken gemaakt omtrent het gebruik ervan en de hoeveelheid.

Ik kan namelijk zo een gram wegsnuiven zonder problemen, ik weet dat dit niet goed is maar de verslaving zit in een klein hoekje.

 

anyways, ik vind dat je met iemand kan gaan die aan de drugs zit, mits er duidelijke afspraken gemaakt worden

Reageer