Is dit normaal?

  • 1 March 2021
  • 2 reacties
  • 545 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allemaal,

Voordat ik wil beginnen wil ik zeggen dat ik niet precies weet “grooming” betekent maar ik zie het vaak op tiktok dat iemand die ouder is een jonger persoon seksueel behandelt? Ik kan het niet goed uitleggen maar ik hoop dat jullie mij begrijpen. Op dit moment ben ik trouwens 14 dit is 2 jaar geleden gebeurd. Ik ben lang voor mn leeftijd en een early-bloomer dus ik had al borsten en heupen.

 

Ik was dus op vakantie. Wij sliepen in een complex waar mijn tante een huis heeft gekocht. In het complex waren veel leeftijdsgenootjes. Ze waren niet 12 zoals ik maar eerder 15-17. Op een dag was ik in het zwembad met mn zusje. 2 jongens begonnen met mij te praten gewoon gezellig over hoeveel talen ik spreek en uit welk land ik kwam etc. Later kwamen er paar vrienden van hen erbij en gingen we steeds spelletjes spelen zoals dat iemand iets (een duikbril bijv) in het zwembad gooit en wie het dan als eerste pakt etc. Maar wanneer ik uit het zwembad kwam wouden ze ook spelen (bordspellen). Ik vond dat prima en ik zag niks verkeerds. De éen was 15 en de ander bijna 15 terwijl ik net 12 was (3 maanden). Ik ging me dus omkleden en kwam naar beneden om met hen te spelen. Ze pakten steeds mn telefoon af als grap? Dit klinkt misschien normaal maar ze zochten steeds heel veel aandacht van me terwijl ze wisten dat ik 12 was. Ik droeg een lange jurk en toen ik zat begonnen ze steeds te lachen en te fluisteren. Wat wel raar is is wanneer ik het bordspel alleen met mn neefje speelde zag ik dat ze uit het raam naar me staarden. 

Op een avond was ik weer met hen aan het spelen en toen kwam de vader van mijn neefjes. Ze schrokken en liepen hard weg. Toen hij weg was kwamen ze terug. Ik vroeg waarom ze weg gingen en ze zeiden dat ze dachten dat het mijn vader was (mijn vader ging überhaupt niet mee op vakantie). Op dat moment vond ik het niet raar maar als ik er nu weer terug aan denk was het best raar dat ze zo snel weg gingen. Ze wisten dus wat ze deden niet normaal was. Nu ik inmiddels wat ouder ben vind ik het raar dat jongens die 15 zijn willen omgaan met iemand van 12. Er waren genoeg mensen van hun leeftijd ik was niet de enige keuze ofzo.

 

Verder was er een jongen die maar een jaartje ouder is. Ik was met mn neefje aan het praten en ik voelde opeens 2 handen op mn middel. Ik schrok en ik bevroor eigenlijk. Hij liet me los en ging voor me staan. Het was een andere jongen. Eerlijk gezegd vond ik hem wel erg leuk. Later in het zwembad ging hij me weer bij mn middel pakken en op mn schouders zitten onder het water. Ik voelde me zo ongemakkelijk. Steeds toen ik hem zag kreeg ik vlinders in mn buik maar ik voelde me ook ongemakkelijk. Later in de avond zat ik op een bankje met mn neefje (jaartje jonger) in het midden, hij zat links en ik dan rechts. Eerst was het super gezellig we gingen samen kletsen en het was heel leuk. Later vroeg hij of ik ja zou zeggen als iemand mij zou vragen. Ze spraken niet in het Nederlands dus ik zei maar dat ik niet wist wat het was terwijl ik het donder goed wist. Hij legde het gewoon uit en ik zei maar dat ik het niet wist. Mijn neefje stond opeens op en ging weg. Toen werd het een beetje raar. Hij zei dit (vertaald naar t Nederlands natuurlijk): “(mijn naam), Ik vind je leuk. Ik wil je. Wil je een relatie met me?”. Ik kende hem maar 3 dagen ofzo dus ik zei dat ik het niet wist. Hij begon steeds aan te dringen etc en zei t een beetje agressief. Toen ik zei dat ik het niet wist werd ie boos? Het was heel raar.  Gelukkig kwam mn neefje toen terug en gingen we een spel spelen met andere kinderen. Het was soort van doen/durf of de waarheid maar dan alleen met doen. Mijn doen was dat ik helemaal naar het dak moest lopen en hij stelde voor om met me mee te gaan. Ik werd heel bang want ik wist niet wat ik moest doen. Dus ik zei dat ik moest gaan. Steeds fluisterde hij naar me dat ik nog niet zn vraag heb beantwoord. Wel vond ik hem heel leuk. 

 

Nog 1 “incident”

Ik was in het zwembad en een meisje van 17 geloof ik begon heel leuk met me te praten en steeds vragen aan me te stellen zoals: hoe oud ik ben, waar ik woon en hele gekke vragen. Uiteindelijk vroeg ze of ik met haar en dr vrienden wou afspreken en ik zei ja. Een goede vriend van me vroeg wat ze wou en ik vertelde het aan hem. Hij zei dat ze geen vrienden wou zijn maar ervoor zorgen dat haar vriendje mij zou kunnen verkrachten. Ik schrok en keek achter me (ik zat op het randje van het zwembad) en daar stond ze in een groepje met een hele lange jongen. De jongen knipoogde naar me en maakte een gebaar dat ik moest komen. 

 

Ik wou dit even kwijt. Hoe moet ik met zulke situaties omgaan? Ik vond die jongen van het tweede verhaal wel super leuk. En wat is er eigenlijk gebeurd? Hoe noem je dit? En wat vinden jullie hiervan, is dit normaal?

 

Groetjes,

xxx


2 reacties

Hey!

als eerst wil ik zeggen dat ik geen professioneel advies geef maar ik heb ook in situaties gezeten waarin in oudere jongens en mannen wat ongemakkelijk en opdringerig zijn. 
 

ik kan dit niet vaak genoeg zeggen maar als een jongen die te oud is voor jou zegt dat hij een relatie wilt of dat ie iets met je wilt doen is dat altijd fout. Het is moeilijk om te weten wat er gebeurt “is hij gewoon aardig of is hij een creep?” Trust your gut feeling! Luister naar je onderbuik gevoel!

deze situaties gebeuren wel vaker, je bent niet alleen hoor. Natuurlijk kan het zijn dat je iemand leuk vind die iets ouder is, maar als je jong bent is het slim om echt met mensen van je eigen leeftijd te gaan, echt waar. Oudere mensen manipuleren je echt makkelijker.

 

persoonlijk, vind ik dat flirten met mensen die jonger zijn nogal raar is. Je bent echt jong en ik zou dat soort jongens echt negeren, die willen echt maar 1 ding. Ze kunnen ook meisjes van hun eigen leeftijd vinden

*grooming is trouwens wanneer een volwassen persoon contact legt met kinderen met de intentie om misbruik te maken van dit kind!

Xx 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi mdt_advies,

 

Super bedankt voor je antwoord! Je hebt helemaal gelijk want ze konden ook gwn iemand van hun eigen leeftijd krijgen. En bedankt dat je grooming hebt uitgelegd k kon t nergens online vinden :))

 

 

Reageer