Vraag

Is dit moreel verwerpelijk?

  • 14 June 2022
  • 9 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heya.

Ik ben LineRect. Ik schrijf regelmatig hypothetische verhalen zoals bijvoorbeeld:

Een fictieve pandemie [10,000 woorden]
Een fictieve storm [13,000 en 4,000 woorden]
Een fictieve relatie van mij met een meisje [129,000 woorden]

Over het laatste verhaal in dit rijtje heb ik een vraagje. Ik ben daarmee 2,5 jaar geleden vlak voor de problemen met het coronavirus in Nederland uitbrak, ik ben er voor het eerst mee gestart in januari 2020. Sindsdien heb ik er regelmatig een stukje bijgeschreven, wanneer ik tijd heb en er zin in heb. Dit verhaal gaat over een hypothetische relatie van mij die eerst online is gestart en daarna gedeeltelijk IRL werd met alles erop en eraan (dus zogenaamde verslagen van Discord-berichten, WhatsApp berichten, videocalls, IRL ontmoetingen, etc). 

Het ding is echter, ik heb sinds 2 weken met een meisje een relatie, mijn eerste vriendin. Is het moreel verwerpelijk om hiermee door te gaan met dit hypothetische verhaal? Gezien het toch wel een gevoel kan geven van '’rejection'’ dat je vriendin niet goed genoeg is of zo? Hoewel ik dol ben op mijn vriendin. Ik vind het echter doodzonde om een verhaal van 129k woorden waar ik 2,5 jaar aan heb gewerkt zomaar weg te gooien. En daarnaast geeft het een gevoel van '’enjoyment'’ en '’excitement'’ wanneer ik eraan werk. Vooral wanneer het buiten donker en koud is in de winteravonden. Ik kan me namelijk voorstellen dat ik het zelf niet zo heel fijn zou vinden als zij hetzelfde zou doen, dus ik ben ook nog eens hypocriet. Daarom ben ik benieuwd wat jullie visie is op het feit of dit moreel verwerpelijk is wat ik nu aan het doen ben?

 

Groetjes,
LineRect

 

 


9 reacties

Tja, je zegt zelf ook al dat jij het niet leuk zou vinden als je partner schrijft over fantasieën met iemand anders. Ik zou dat ook niet leuk vinden. Als je dit zelf al inziet, heb je denk ik al zelf het antwoord op je vraag gegeven. Ik zou dit verhaal nu even loslaten zolang je in een relatie bent. Je hoeft het niet weg te gooien  als je dat zonde vindt, maar ik zou er voorlopig geen aandacht meer aan geven. Je kunt nu juist beter je aandacht richten op je huidige vriendin. Dat is toch ook veel leuker dan een fictief persoon. 

Begrijpelijk. Het is wel lastig gezien ik gewend ben om er regelmatig aan te werken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @LineRect 

Je hoeft idd het verhaal niet weg te gooien, maar pas er wel voor op dat je vriendin er niet ineens zelf achterkomt, want misschien is dat vervelend.
De tijd die je eerder gebruikte om een hypothetisch verhaal te schrijven kun je nu misschien besteden aan een nieuw verhaal over hoe je leven er als single nog uit zou zien ofzo. Het klinkt alsof je zelf al veel goede ideeën hebt gehad dus je vind wel iets. 
Veel plezier met je vriendin en een hele fijne dag gewenst.

Groetjes DaVinci 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het met de rest eens! 

Je kan het beste aan een van de andere verhalen werken, want dat klinkt ook super interessant en leuk!!

Badge

Yo,


Het zou zonde zijn om het verhaal weg te gooien, vooral omdat je er al zo’n lange tijd aan werkt.  Het is iets waar je trots op mag zijn. Misschien kan je het aan je vriendin vertellen zodat ze op de hoogte is? Zovan hey, ik schrijf dit verhaal al 2 jaar en ga er waarschijnlijk mee stoppen nudat wij daten, maar dit heeft me wel veel bezig gehouden en geluk gegeven afgelopen tijd.  :)

Kijk wel uit met wat je deelt en hoe je het eventueel zou delen. Als jij in dat verhaal iets heel gedetailleerd beschrijft wat zij totaal niet is, kan dat kwetsend overkomen. Je wilt haar niet het gevoel geven dat ze niet aan je verwachtingen voldoet of iets dergelijks. 

Ik ben het met de rest eens! 

Je kan het beste aan een van de andere verhalen werken, want dat klinkt ook super interessant en leuk!!

Ja, daar kan ik inderdaad ook aan werken inderdaad. 

Yo,


Het zou zonde zijn om het verhaal weg te gooien, vooral omdat je er al zo’n lange tijd aan werkt.  Het is iets waar je trots op mag zijn. Misschien kan je het aan je vriendin vertellen zodat ze op de hoogte is? Zovan hey, ik schrijf dit verhaal al 2 jaar en ga er waarschijnlijk mee stoppen nudat wij daten, maar dit heeft me wel veel bezig gehouden en geluk gegeven afgelopen tijd.  :)

Ik kan het morgen aan mijn vriendin vertellen.

Kijk wel uit met wat je deelt en hoe je het eventueel zou delen. Als jij in dat verhaal iets heel gedetailleerd beschrijft wat zij totaal niet is, kan dat kwetsend overkomen. Je wilt haar niet het gevoel geven dat ze niet aan je verwachtingen voldoet of iets dergelijks. 

Ja, als ik het vertel, dan ga ik haar niet delen van het verhaal laten lezen of zoiets. Dan zeg ik gewoon puur dat ik al 2,5 jaar aan een verhaal over een hypothetische relatie aan het werken ben. 

Reageer