Skip to main content

Hi, ik ben 12 jaar en ik heb laatst gegeten bij het restaurant waar mijn zus werkt. Toen kwam er een jongen die onze bestelling op nam en ons eten bracht. Hij lachte heel lief naar me en hij danste heel leuk op de muziek met de borden in zijn hand hij was echt leuk. Maar mijn zus zegt dat hij 16 is ik vind hem heel echt  leuk alleen mijn vriendinnen zeggen dat 4 jaar te veel is. Is het echt te veel of zou het nog kunnen?

Het lijkt mij zeker niet een groot verschil. mijn moeder en stiefvader verschillen 19 jaar, dus dit moet zeker gewoon kunnen.

MVG,

TheMusicDude

Hoi, op de leeftijd die je nu hebt vind ik het best veel. Vaak liggen de interesses van tieners met zo’n leeftijdsverschil ook bij hele andere dingen. Op latere leeftijd is 4 jaar verschil niet zoveel meer dus dan zou het makkelijker kunnen.

4 jaar vind ik niet veel

Het ligt er aan hoe oud jij bent en hoeoud de ander is maar ook aan het gevoel voor elkaar, het zou namelijk kunnen dat de ene 14 is en de ander 18 de 18 jarige denk al heel veel na over seks en misschien is de ander er helemaal niet klaar voor, probeer te doen waar je je goed bij voelt x

hoi, 

4 jaar verschil is zeker op onze leeftijd een héél groot verschil, ik snap dat je die jonge leuk vind maar er is een grote kans aanwezig dat hij al een vriendin heeft. en net zoals @Animpoes al zij, een 16 jarige denk veel na over seks en het is nog een beetje jong om al op je 12e ontmaagd te worden. 
Maar ga vooral op je gevoel af! Als jij die jonge zo leuk vind moet je het hem gewoon een keertje vragen. Zegt hij ja, dan is dat héél mooi, zegt hij nee, ga je allebei weer verder met het leven. En bekijk het zo, er zijn genoeg andere leuke jongens van jouw leeftijd. Want op ieder potje past een dekseltje! 

groetjes, Purple

Ik vind 4 jaar niet veel. Al klinkt het als je wat jonger bent vaak wel heel veel

Ik vind 4 haar wel echt teveel verschil op deze leeftijd.  Als jij nu in de eerste zit en hij in de vijfde dat is toch wel een groot verschil. 

ik scheel ook 3,5 jaar met mijn vriend (ik 15,5 hij net 19). Het ligt eraan hoe je er mentaal in staat denk ik, maar 12 en 16 ligt denk ik net iets anders, want jij begint zeg maar net met alles kwa puberen(klinkt heel raar om te zeggen, maar is wel zo) en hij is zegmaar al bijna in zijn adolescentiefase en hij heeft misschien ook al wel meer gedaan op het gebied van relaties enzo, dus misschien ook iets om over na te denken.  Ik weet natuurlijk niet precies hoe dat zit bij jullie, maar ik hoor vaak dat mensen van die dingen last hebben. Ik niet zo, want ik was heel vroeg in ontwikkeling, mn vriend wat later, en we hebben allebei nog nooit een rela gehad dusja.

4 jaar vind ik niet veel, bizarre leeftijdsverschillen heb ik meegemaakt in mijn familie, maar 12 en 16 is toch iets om over na te denken.

gr ranger13

Hi 

Misschien kan je contact met hem hebben en nog 2 jaartjes wachten voordat je met hem gaat daten want dan mag je vgm zelf bepalen met wie je in relatie gaat

Hoi,

Op die leeftijd vind ik het een groot leeftijdsverschil. Maar niemand kan het je verbieden. Doe dus waar jij je goed bij voelt. 

Groeten, Lotus

Reageer