Vraag

Is 20 en 15 oke? PLS HELP

  • 11 September 2023
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

hoiii, ik ben een beetje in een rare situatie

Van de zomer heb ik een 20 jarige jongen ontmoet. zelf ben ik 15. Verder niks raars gebeurd. 

 

Nu zijn we (voor de grap) aan t flirten op snap.

Ik geef er verder niks om ofzo

Maar gister vroeg ie ineens of we meer van elkaar wilde zien. Ik zei nee en dat respecteerde hij, maar toch vraag ik me af waarom hij dat zou willen met een kind. Ik had ook nog een keer gezegd hoe oud ik was en toen zei hij dat het eigenlijk hetzelfde is als 20 en 25

 

Moet ik al het flirten stoppen of is het oke???

 

PS sorry voor het vage verhaal, pls antwoord


4 reacties

Reputatie 1
Badge

15 en 20 is een groot leeftijdsverschil.  20 en 25 is niet hetzelfde als 15 en 20. Mensen van 20 jaar willen andere dingen dan 15-jarige pubers. Ik zou het niet voortzetten als ik jou was. 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @ZwartVogeltje3, ik zou dat niet gaan doen, 20 jarigen zijn volwassener en zijn verder in hun leven, en nee het is zeker niet hetzelfde als 20 en 25!

Zie dit topic, daar gaat het ook over dit:

https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/wat-vinden-jullie-van-14-en-17-79705?postid=534178#post534178

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @ZwartVogeltje3

15 en 20 is echt niet het zelfde als 20 en 25. Jullie zitten in twee verschillende fases van jullie leven: de één is volwassen, is al bezig met zijn studie en/of werkt al en de ander is nog een puber en zit nog op de middelbare school of heeft net een diploma gehaald, terwijl je als je 20 en 25 jaar bent, allebei volwassen bent en allebei al studeert en/of werkt. Bovendien is het strafbaar om als minderjarige een volwassene (18+ dus) te daten dus als jullie een relatie aan zouden willen gaan is het illegaal… Ik zou er mee stoppen. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi,

Jullie denken allemaal heel goed mee! Wat fijn.

Een kleine aanvulling; Verliefdheid is niet te plannen, maar als je daar ook iets mee wilt is het nuttig om te realiseren dat er een Nederlandse wet bestaat als het gaat om seksuele handelingen  onder de zestien jaar.  Mocht je hier meer informatie over willen, kijk dan bijvoorbeeld op pubergids.nl. 

Ook zijn wij bij De Kindertelefoon elke dag tussen 11:00 en 21:00 uur te bereiken, anoniem en zonder oordeel.

Groetjes,

Roos van De Kindertelefoon

Reageer