Vraag

Irritante persoon in mijn vriendengroep

  • 2 April 2024
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ok, dus ik zit nu in de derde klas, en ik heb een klasgenoot, laten we hem Frank noemen. Hij was in de brugklas tot ergens rond het einde van de tweede klas in een ander vriendengroep, maar toen was het zo dat hij ineens in ons vriensengroep kwam.

Hij leek eerst als een normale persoon, maar toen had ik gemerkt dat ik hem niet mocht, hij was eigenlijk nooit een "vriend" van mij.

Hij doet ook heel, laten we zeggen, ongecultiveerd, hij wilt altijd bijbetrokken zijn bij een conversatie, bijvoorbeeld, een van mijn vrienden in de groep heeft een vriendin gekregen, en in plaats van hun met rust laten, net als iedereen anders, gaat hij meteen third-wheelen. Hij stinkt ook en ademt hard en hij is gewoon niet een beleefd persoon.

Hij kijkt ook ALTIJD naar iemand anders telefoon, ik zei ook een keertje tegen hem; "Wat is er zo interessant dat je naar die persoons telefoon moet kijken?" Hij reageerde; "Wat is er zo interessant aan jouw leven dat je moet blijven leven." Op dat moment had ik besloten dat ik er klaar mee was, ik heb dus ook met mijn vrienden gesproken over dit en ze mogen hem ook niet.

Ik had tegen hem gezegd dat hij niet in het vriendengroep moet horen, maar hij zegt dat "ik niet mensen kan beheren." 

Ja, en de rest van mijn vrienden kunnen niet toegeven dat we hem niet mogen, behalve ik. Ik heb jullie hulp nodig.


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey, wat vervelend dat hij zo doet. En wat naar dat je vrienden hier niets tegen doen terwijl jij aangeeft dat hij onaardig doet en onbeleefd is. Heb je op school nog andere vrienden? Misschien kun je je dan wat meer naar hun toe trekken inplaats van deze vriendengroep.

Maar ik snap ook dat het lastig kan zijn om je af te zonderen van je vriendengroep.  Misschien kun je buiten school met een kleiner clubje afspreken waar 'Frank' dan niet bij is.

Weet in iedergeval dat hij waarschijlijk zelf nieteens doorheeft wat zijn opmerkingen en daden met andere doen. Hij vind zichzelf misschien ontzettend grappig of is onzeker. Probeer hem te negeren en je te richten op mensen die jou wel blij maken.

Hopelijk heb je hier iets aan,

Groetjes

Reputatie 2
Badge

Hoi SilverLime, 

Ik en wat vrienden van mij hadden last van dit zelfde probleem, we mochten een "vriend" van ons echt niet en besloten het gewoon met z'n allen tegen hem te zeggen. 

Mochten jullie het uiteindelijk wel tegen hem vertellen met z'n allen, probeer het dan niet zo onaardig te zeggen ofz. Bespreek b.v. even met je andere vrienden wat jullie tegen hem zullen zeggen zodat jullie hem niet helemaal kapot maken.

Hopelijk (wss niet) heb je hier wat aan, succes.

Gr, Anoniem500

Reputatie 6
Badge +3

hey hey,

ik heb ook zo’n persoon in mijn vriendengroep, en toen onze hele vriendengroep het erover eens was dat er iets moest veranderen hebben we een gesprek met hem gehad, en toen is het wel beter gegaan! nu is hij ook gewoon een vriend in onze vriendengroep en doet hij net zo normaal als de rest

groetjes, 
@froggo.123 

Reageer