Skip to main content

Hoii, ik heb de laatste tijd echt dat ik tegen bepaalde vrienden (meestal degene waarmee ik het meeste deel). Ik heel bot en afstandelijk tegen ze doe. Op school enzo is het dan heel leuk maar als ik thuis kom heb ik gewoon zin om boos tegen ze te doen. Okal wil ik dat niet, en ik weet ook niet waarom. Hebben jullie dit ook soms? 
 

Beste @Nikki xx,

Dat is een probleem dat vast wel meerdere mensen hebben, een soort van mood-switches rondom bepaalde mensen. Als je merkt dat het echt je band met die personen beschadigd, dan kun je het misschien proberen uit te leggen aan ze hoe het zit, en dat je het zelf eigenlijk niet stom wilt bedoelen.

groetjes,

username-unknown

PS: Puberteit kan misschien een reden zijn waarom dit gebeurd(?)

 


Heei,

Wat vervelend dat je soms ervaart dat je boos tegen je vrienden wilt doen. Het zijn vrienden waar je meestal veel mee deelt, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Misschien heb je moeite dat je bepaalde dingen hebt gedeeld en dan even een houding moet zoeken? Dat je bang bent dat mensen een mening over je hebben?

Voor ons is het lastig te zeggen waar die boosheid vandaan komt, je geeft in de tags ook verlatingsangst aan? Zou dat iets zijn waar je last van hebt?

Zelf heb ik ook weleens zoiets, niet zozeer dat ik dan boos ben, maar gewoon een moment voor mezelf nodig heb. En soms ga je dan nadenken en twijfelen, maar dat mag er ook zijn. Geniet vooral van de leuke momenten op school!

Groetjes,
Simply Me


Ik ben normaal idd niet zo van het alles delen. Maar met deze vrienden heb ik een hele andere band dan dat ik met al m’n andere vrienden heb. Zij delen ook heel veel met mij dus dat maakt de band ook wel hechter. Ik denk dat het vooral komt doordat ik zelf niet zo lekker in m’n vel zit en dat dit dan een manier is om het te laten zien aan ze. Dankjewel nog! 


Hoe laat je het op deze manier aan je vrienden zien? Als jij thuis boos bent, zien ze dat waarschijnlijk niet.

Zou de een andere manier zijn om met deze vrienden te delen dat je niet zo lekker in je vel zit? Gezien je met deze vrienden een hechte band hebt en veel kunt delen, zou dit erg kunnen opluchten. Misschien ga je die gevoelens van boosheid dan ook anders ervaren. Dat zou je enorm kunnen helpen!

Groetjes,
Simply Me


Reageer