Skip to main content
Vraag

Ik zoek een vriendin, heeft er iemand tips.

• July 17, 2025
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

ScarletRift
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik ben 12 jaar en ik voel me de laatste tijd best eenzaam. Ik heb maar twee vrienden, en toch heb ik vaak het gevoel dat er iets mist in mijn leven. Alsof ik iemand nodig heb die mij echt begrijpt, die respectvol met me omgaat en waar ik me goed bij voel.

Ik vind het soms moeilijk om met anderen te praten of nieuwe mensen te leren kennen. Daarom hoop ik dat jullie misschien tips of ervaringen kunnen delen over hoe je nieuwe vriendschappen opbouwt of iemand leert kennen die echt bij je past.

Als je denkt: "Dit herken ik, of ik ben ook zo iemand die je zoekt, dan mag je me altijd een berichtje sturen.

Groetjes!

4 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 17, 2025

Hoi ​@ScarletRift 

Allereerst welkom op het forum! 😎

Goed ook dat je dit bericht plaatst. Ik zal proberen je wat tips te geven.

Allereerst is het belangrijk om te weten dat geforceerd vrienden maken niet altijd lukt. Mijn advies is dat je probeert om dingen te doen die jij erg leuk vindt en daar anderen mee leert kennen. Dus bijvoorbeeld je zit op boksen lees ik in je profiel, dan kun je bij de boksschool of waar dan ook nieuwe vrienden maken, want zij zij zullen boksen dan waarschijnlijk ook leuk vinden tenzij ze er verplicht op moeten ofzo. 😄

Je kunt ook andere sporten overwegen als je vooral een meisje als nieuwe vriendschap zou willen. Mag ik vragen waarom je specifiek over een vriendin praat? Niet dat daar iets mis mee is, in tegendeel, als meisje heb ik ook jongens als vrienden en dat vind ik juist goed en gezond. Maar tenzij ik je verkeerd begrijp bedoel je dus een vriendschap en geen relatie, klopt dat?

Dus mijn grootste advies zou zijn ga dingen zoeken waar je met andere mensen omgaat, en ze zo leert kennen en zij ook jou leren kennen. Dan gaat vrienden maken makkelijker dan dat je kunstmatig op iemand afstapt dat werkt vaak niet. Je kunt ook specifiek bijvoorbeeld in een buurtcentrum zoeken naar leuke mensen.

Laat je weten of het lukt? Misschien hebben anderen nog meer en betere tips.

Liefs, xxVera 💋

ScarletRift
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 18, 2025

Hoi Vera,

Dankjewel voor je lieve reactie, echt fijn dat je de tijd neemt om mee te denken! 💙

Even een kleine toelichting: mijn oorspronkelijke bericht is waarschijnlijk aangepast of goedgekeurd door een moderator, want wat er nu staat is niet helemaal zoals ik het eerst had geschreven. Daardoor komt het misschien wat anders over dan ik bedoelde.

Ik bedoelde namelijk dat ik op zoek ben naar een liefdesrelatie. een vriendin als in: iemand waar ik écht verliefd op zou kunnen worden. Ik weet dat ik nog jong ben (12), maar die gevoelens zijn er gewoon. Ik mis iemand die me begrijpt, lief voor me is, en waarbij ik me veilig voel. Iemand met wie ik die speciale klik heb, weet je wel?

Ik vind het soms best lastig om daarover te praten, omdat ik niet goed weet hoe anderen erop reageren. Dus ik hoopte dat er misschien hier iemand was die hetzelfde voelt, of die tips heeft.

Je tip om dingen te doen die je leuk vindt en zo mensen te leren kennen vond ik trouwens heel waardevol die ga ik zeker onthouden! Dankjewel nogmaals 💫

Liefs,

Scarlet 🌸

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

wellicht kan je via andere platformen vrienden zoeken. ook zijn er discord servers die speciaal voor mensen zijn uit NL. voor vriendschappen op te bouwen

xx liefs Wolf 🐺

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 2, 2025

Ik zou zeggen gewoon op iemand afstappen en een praatje maken. Wie weet klikt het wel. Probeer nooit een liefdesrelatie aan te gaan als je niet echt op die person verliefd bent. Daar ga le later spijt van krijgen en moet je het uitmaken en al dat soort gedoe.

Je kan ook toenadering zoeken tot je familie. Ik heb bijvoorbeeld 2 nichten waar ik heel close mee ben. Dat soort mensen begrijpen je ook zonder dat je geforceerde liefdesrelatie hoeft aan te gaan.