Ik zit niet lekker in mijn vel met mijn emoties

  • 28 July 2021
  • 0 reacties
  • 35 Bekeken

Badge

Hi, 

Ik ben een jongen van 15 en heb onlangs een vriendin. We hebben iets meer dan 3 maanden en ik ben gelukkig met haar.

Ik ben met mijn familie op vakantie, waar nogal veel is gebeurd. Ik hoef niet in details te gaan, maar beschouw het als een lastige en pijnlijke situatie met mijn stiefvader die weg is gereden en mijn tante die op het zieke bed ligt. Ik denk dat ik haar kwijt ga raken. En het erge is nog wel dat ik haar de dag voordat ze een beroerte kreeg nog heb gezien en een leuke dag heb gehad, samen met mijn oom en mijn familie. 

Door al deze verschrikkingen ben ik best wel de weg kwijt geraakt. Ik snap niet meer wat ik moet voelen. Zo doe ik ook tegen mijn vriendin;

Recent heb ik haar uitgelegd dat ik soms moeite heb met vertrouwen geven in dat alles '’nog wel goed gaat'’ met ons 2. Ik heb blijkbaar de zekerheid nodig van haar dat we nog dolgelukkig zijn met elkaar (dit geldt wel alleen voor het appen en als we elkaar lang niet zien) We hebben daar een oplossing voor bedacht. Namelijk dat ik het zou zeggen als ik het idee zou hebben dat er iets zou zijn. Ook vonden we het logisch dat we elkaar soms niet zo goed snappen, omdat we nu door de vakantie een soort van app relatie hebben, we hebben elkaar dan ook bijna 3 weken niet gezien.

Maar nu kwam ik erachter dat het gevoel niet weg is. Het lijkt voor mij wel alsof we een '’pauze'’ hebben, wat dus totaal niet zo is. Ik heb alleen niet echt het idee dat ze met mijn gevoelens en verschrikkingen over deze vakantie kan omgaan. Ik stel me kwetsbaar op en ik probeer emoties te tonen, wat ook wel lukt. Maar het lijkt alsof ze daar niet om geeft (aan haar reacties te zien). Als voorbeeld vraagt ze bijvoorbeeld nooit of het wel goed met me gaat of dat ik oke ben. Ik durf het bijna niet te zeggen, ik weet namelijk dat ze ook om mij geeft, net zo veel als ik om haar geef.  Ik denk heel de dag aan haar en door al deze zorgen heb ik nu elke keer als ik aan haar denk het gevoel dat er iets mis is. 

Ik weet ook niet waarom ik het op dit forum vraag, misschien uit zorg of gewoon verdriet. Ik weet geen raad meer.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen of wat tips geven wat ik nu kan doen om te zorgen dat ik mij weer op mijn gemak voel? En hoe ik kan zorgen dat zij zich weer op haar gemak voelt? Zou heel fijn zijn!

 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer