Skip to main content

Oké ik moet even mijn verhaal kwijt en heb echt advies nodig, ik ben sinds 2 maanden 13 jaar en zit sinds 1 week in de 2e.

Toen ik 1 jaar geleden naar de middelbare ging wordt ik smoorverliefd op een meisje en we kregen toen een keer ruzie toen ik haar vroeg en ze negeerde mij voor 2 maanden. Daarna zijn we hele goede vrienden gebleven zegmaar ik ben nog nooit zo goed bevriend met iemand geweest. We fietsen veel samen en appen/bellen heel veel. Ik weet dat ik in de friendzone zit en ook diep. Ik maak het alleen maar erger als ik steeds wacht met zeggen dat ik haar nog steeds heel erg leuk vindt mr heb er de moed niet voor en weet ook niet hoe. Ik ben daardoor heel erg onzeker. In de zomervakantie gingen we samen naar de bios en dat was heel gezellig. Ze vertelde een week geleden dat ze iemand uit onze klas leuk vindt en dat ze het iemand moest vertellen. Ik brak letterlijk ik kon toen echt niks meer hebben. Ik probeer al 8 maanden over haar heen te komen mr ik kan het gewoon niet en ik zit te diep in de friendzone. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik kan echt niet meer leven zo.

 

Kan iemand pls advies geven.

Alvast bedankt ik zal je echt eeuwig dankbaar zijn.

Ik snap dat het lastig is maar je bent al afgewezen en je vriendin heeft al een oogje op iemand. Als je nu weer toegeeft dat je haar leuk vindt kan het alles weer terug draaien en dan kan je serieus je vriendschap verprutsen. Het is lastig maar je kan niet zo veel doen hieraan. Je kan niet iemand dwingen om ook verliefd op jou te zijn.

Als je het echt wikt vertellen mag dat maar ik zou het zelf niet doen. 


Hoe bedoel je niet zelf vertellen? Moet ik het aan een vriend vragen dan?


Ik snap dat het lastig is maar je bent al afgewezen en je vriendin heeft al een oogje op iemand. Als je nu weer toegeeft dat je haar leuk vindt kan het alles weer terug draaien en dan kan je serieus je vriendschap verprutsen. Het is lastig maar je kan niet zo veel doen hieraan. Je kan niet iemand dwingen om ook verliefd op jou te zijn.

Als je het echt wikt vertellen mag dat maar ik zou het zelf niet doen. 

Zegmaar wat ik eigenlijk het liefste zou willen is uit zo'n diepe friendzone komen mr dat is onmogelijk of over haar heen komen nou dat probeer ik al bijna een jaar en dat is nog niet gelukt dus dat is ook zo ongeveer onmogelijk


Ik bedoelde als in je vriendin vertellen dat je haar leuk vind. Ik zou ook niet je vrienden vragen om het te vertellen want dan breng je te veel mensen de situatie in. 

Ik snap dat je de friend zone uit wilt maar dat ligt echt aan je vriendin. En dat kan je niet veranderen. Als je vriendin je leuk vind dan zou je simpel weg niet in de friend zone sitten. 

Zelf weet ik niet hoe je over haar zou moeten komen. Ik zou denken misschien proberen in een relatie met iemand anders te komen. Wat nieuwe mensen ontmoeten ofzo. Dat zou misschien kunnen helpen.  


Ik bedoelde als in je vriendin vertellen dat je haar leuk vind. Ik zou ook niet je vrienden vragen om het te vertellen want dan breng je te veel mensen de situatie in. 

Ik snap dat je de friend zone uit wilt maar dat ligt echt aan je vriendin. En dat kan je niet veranderen. Als je vriendin je leuk vind dan zou je simpel weg niet in de friend zone sitten. 

Zelf weet ik niet hoe je over haar zou moeten komen. Ik zou denken misschien proberen in een relatie met iemand anders te komen. Wat nieuwe mensen ontmoeten ofzo. Dat zou misschien kunnen helpen.  

Dat ga ik proberen, heel erg bedankt!


Hii, ff een update, ze is halfjankend naar de mentor gegaan omdat ze zich zorgen maakte om mij (thuis gaat het ook niet zo goed) en ik weet niet wat dit betekend wat ik wel weet is dat we geen dag zonder elkaar kunnen (maar ik weet ook dat ze het niet gaat accepteren dat ik haar weer leuk vind) en dat ik weer iemand ben die 2 mensen tegelijkertijd leuk kan vinden (net zoals m'n beste vriend lol) mr door die 2e ben ik ook al afgewezen dus dat maakt het alleen maar erger. Ik ben nu ook de motivatie kwijtgeraakt om verder te gaan en ik weet echt niet wat ik moet doen, ik wil jou @Lamp.ie (of anderen mr Lamp.ie heeft mij gewoon heel erg geholpen hiermee) niet hiermee opscheppen of hoe je dat ook noemt. Ik maak van mijn probleem het probleem van anderen maar ik heb het nodig dus sorry maar ik heb echt advies nodig wat ik moet doen (alweer)


Je scheept mij echt niks op hoor. Als ik het erg zou vinden om te helpen zou ik niet op het forum zitten. 

Je vriendin is naar je mentor gegaan vanwegen jouwn thuis situatie? Waren jullie in een discussie gekomen of was dit uit haarzelf? Dat kan echt wel verschil maken in wat je nu moet doen. En wat vond je mentor daarvan? Ik hoop wel dat het verder goed met je gaat naast je friend zone problemen die je eerder aangaf. 

En hoe zit het nu met die klasgenoot die ze eerder leuk vond? Denk je dat ze dat nogsteeds is? 

Nu zou ik gewoon proberen een alles wat er aan de hand is echt goed op een lijntje zetten zodat je nou echt weet waar je naar kijkt.

Je kan altijd nog vragen over wat ze van je vind en misschien kan je daaruit achterkomen of ze je misschien toch leuk zou vinden. Want je gaf wel aan dat jullie wel erg vaak samen zijn. Maar als het echt overkomt dat het alleen maar friend zone is moet je goed nadenken of je zo door kan gaan. Of dat je bij haar het te vertellen een soort druk los laat. Of misschien dat het beter is om wat minder met haar om te gaan. Je kan nu zo veel doen en wat je gaat doen is erg persoonlijk. Dat weet ik wel 


Ik weet heel eerlijk gezegd niet wat ik moet doen, ze zei dat ze over hem heen is en dat is volgens mij ook zo. Ik weet dat het echt vrienden is dat we zo veel met elkaar omgaan. Ik ben alleen zo bang om het haar te vertellen en dat ik daar onze vriendschap mee kwijtraak en dat wil ik echt niet verliezen. Maar het moet wel want zoals je al zei, het laat wel druk los maar dab verlies ik haar waarschijnlijk. En minder met elkaar omgaan kunnen we allebei sowieso niet dus ja.


Een vriend van mij dacht dat het een goed idee was om alles te vertellen en nu heeft ze contact verbroken en wil ze me nooit meer zien😭😭😭😭Wat moet ik doen ik breek gwn ik ben al 2 uur aan het janken


Hey ! Ach wat een naar nieuws. Hopelijk trekt ze nog wat bij en misschien kun jij alsnog jouw kant van het verhaal aan haar vertellen of mailen en gaat ze je beter begrijpen. Ik weet zo geen betere tips sorry ☺️ maar sterkte in elk geval het is echt k** voor je. 

Tover xxxx


Ik heb met haar gepraat en ze zei dat het beter was om even contact te verbreken. Dit had ze vorig jaar natuurlijk ook gedaan. Ik weet niet wat er me staat te wachten, ben ik weer terug bij af het zou namelijk raar zijn als we opeens weer beste vrienden zijn. maar we waren al beste vrienden en nog meer alleen dan niet in liefde zegmaar ja je snapt het dus waarom zou ze dat opeens willen kwijtraken het klopt gwn niet en ik weet niet wat me te wachten staat.


Reageer