Hey, ik zit dus met een probleem, of nouja misschien niet echt een probleem, ik zal het uitleggen:
ik zit in de 3e klas, en in mijn klas zit een jongen (T) waar ik heel graag bevriend mee wil worden..
Ik heb opzich wel al een basis, maar het schiet niet echt op.
een aantal weken geleden, toen de jongens uit zijn vriendengroep achter mij zaten bij wiskunde en mij steeds vragen stelde zoals “wie vind je knap in de klas” en dat soort dingen, keek T ook naar ons. Hierdoor weet hij mijn naam en had ik soms oogcontact met hem.
uiteindelijk, tijdens Aardrijkskunde, een les waar zijn vriendengroep niet bij is, begon hij op een grappige manier als we oogcontact hadden “Hé J (mijn voorletter) te zeggen. Dit doet hij nog steeds.
hij zegt er soms ook bij “alles goed jonge?” Waarop ik ja antwoord vorige week is er een soort meme ontstaan, dat gaat over paardenvlees eten. We nodigden voor de grap zoveel mogelijk mensen uit om mee paardenvlees te eten. Toen ik toevallig naast hem liep in de gang, vroeg ik ook aan hem “kom je ook mee paardenvlees eten?” Hier is hij uiteindelijk de hele schooldag nog op teruggekomen. Dit gebeurde vorige week vrijdag trouwens. Hij is dat weekend niet op komen dagen wat ook de bedoeling was. Ik had dus als idee om die maandag tegen hem te zeggen “waar was je?” Maar dit deed hij al, want blijkbaar had hij het anders begrepen ofzo.. later die schooldag tijdens de gymles werd hij door zijn vrienden op mijn schoot geduwd, dit was niet hun bedoeling denk ik, en ook best wel ongemakkelijk maar wel grappig.
Vandaag, dinsdag dus, zat ik toevallig met een vriend van mij achter hem tijdens Engels, het eerste uur. Hij zat ook met een vriend van hem naast zich. We hadden tijdens die les, omdat we best veel konden praten, redelijk wat contact. Er kwamen wat games aan bod, die ik en T allebei leuk vinden. Ook vroeg hij aan degene die naast me zat de antwoorden van een opdracht, maar hij wou ze niet geven, dus toen zei ik “ik geef je de antwoorden wel” en toen zei hij “kijk J is tenminste een held”
dit is samengevat het meeste wat er de afgelopen weken is gebeurd, en ik denk dat er nog veel vorderingen gaan komen aankomende dagen en weken. Ik ga als ik de kans krijg hem een keer vragen om dat spel samen te spelen, en misschien ook wel een keer om samen naar de Mac te gaan.
Maar mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie nog tips om verder te komen, dingen die ik vooral niet en wel moet doen, of andere opmerkingen/vragen? Zou ik echt fijn vinden! Ik hoop dat jullie wat achter willen laten, hoeft niet veel te zijn.
thanks!!