Vraag

ik wil haar terug…

  • 1 April 2024
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo iedereen! Ik ben een jongen van net 16. Vorige week plaatste ik hier nog een bericht over dat mensen mijn relatie met mn vriendin toxic vonden. En dat ze mij bijna nooit wilde zien. Sinds zaterdag is het klaar tussen ons. Onze relatie duurde 3 maanden btw. Ik heb haar zelfs gesmeekt om mij nog een kans te geven om het tussen ons te fixen en dat ik het nog heel graag wilde proberen. De dag nadat ze het eigenlijk uit had gemaakt, zei ze dat ze het allemaal niet meer wist en of ze wel zonder mij verder kan. Ik had zo’n hoop nog. Maar ik denk dat het nu echt voorbij is.

ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. De nacht nadat ze had uit gemaakt heb ik helemaal niet geslapen en vannacht een paar uurtjes. Ik heb totaal geen eetlust meer, er komt niks binnen. Ik wil niet verder dan mn bed en als ik dan beneden kom word ik echt kapot emotioneel.

Ik ben iemand die echt heel veel geeft om de persoon waarvan hij houdt. Ik was er altijd voor haar, ik steunde haar in alles. Ze had de mogelijkheid om altijd met mij te praten, over echt van alles. Ik schreef een paar brieven voor haar, iets wat ik nooit verwacht had van mijzelf. Heb vaak dingen afgezegd, of kansen laten liggen voor haar. En veel van die keren wilde ze ineens niet meer afspreken. Ik hield misschien net iets teveel van haar. Ze zit in dezelfde vriendengroep als mij. Op sommige avonden, toen we met die groep afspraken, had ik soms het idee dat ze mij helemaal niet wilde spreken en was ze de hele tijd met haar vriendinnen bezig. Hierdoor sloeg ik dan dicht, ik wilde haar niet lastig vallen dacht ik dan. Zodat ik het niet zou verpesten. Het liefst zag ik haar elke dag, maar voor haar was dit niet zo. Gister zei ze dat ze zich niet ‘genoodzaakt’ voelde om met mij af te spreken. Dit heb ik nooit begrepen, want waarom zou je je vriendje niet willen zien?! Ik voel me echt verschrikkelijk door alles, nog nooit zoveel gejankt. Jongens huilen eigenlijk nooit, ik ook niet. Maar dit verandert alles. Zoveel pijn als nu heb ik nog nooit gevoeld. Ik hield echt mega veel van haar en zou echt alles opgeven om het te laten werken. Ze zei dat ze mij niet meer zo leuk vindt als eerst. En dat ze niet meer een ‘echte klik’ voelde. Dit heb ik zelf ook wel gemerkt, maar ik hoopte dat het weer zou gaan werken. Zij gaf aan dat ze zelf ook hoop had, alleen heb ik dit nooit gemerkt. Ze heeft echt nul moeite gedaan om het tussen ons beter te maken. Mijn vrienden waren bezorgd over hoe het met mij ging, want ze vonden onze relatie toxic. En dat ik veel meer moeite voor haar deed en meer om haar gaf, dan zij voor mij. Toen ze dit zeiden nam ik het voor haar op en heb ik een paar dagen gezeik gehad met mijn vriendengroep. Ik wilde echt het beste voor haar. Vanochtend hadden we kort een gesprek. Ik zei dat ik het zou gaan accepteren en haar met rust zou gaan laten. Toen zei ze: ‘Het is toch niet nodig om helemaal geen contact meer te hebben?!’. Ik weet zelf niet hoe ik nu met haar moet gaan praten, aangezien het allemaal anders is nu. Ik ga echt niet over haar heen kunnen komen en doen alsof we een vriendschap hebben maakt dit (denk ik) alleen maar moeilijker voor mij. Mijn hele foryoupage staat vol met video’s over breakups nu. Dit helpt redelijk wel met mn verwerking voor alles, maar het geeft ook hoop. 
 

Ik zag video’s over koppels die uit elkaar waren gegaan en dat de ene toch terug was gegaan. En dat het hún relatie alleen maar sterker heeft gemaakt. Zijn er mensen hier die dit ook zo hebben ervaren? En of ze tips hebben om haar weer verliefd te laten worden op mij? Moet ik haar met rust laten zodat ze mij gaat missen?

Als iemand tips heeft hoor ik het graag ;).

Waarschijnlijk klopt mn verhaal voor geen meter, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Dankjewel voor het lezen iig.


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat je eerst even goed de tijd moet nemen voor jezelf om over haar heen te komen en je weer goed te voelen want als je te emotioneel bent is het moeilijk om rationeel na te denken en dingen duidelijk te zien. En dat je voorlopig maar even geen contact met haar moet hebben, want dit maakt het alleen maar moeilijker en doet veel meer pijn dan wanneer je een tijdje helemaal geen contact hebt. Ga gewoon sporten, dingen doen die je leuk vind, met vrienden afspreken, huilen mag ook wanneer je voelt dat dat nodig is. Liefdesverdriet is kut maar tijd heelt alle wonden :) en als je daarna nog steeds ervan overtuigd bent dat je met haar samen wilt zijn kun je natuurlijk nog een poging wagen of contact met haar opnemen maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je met zo iemand zou willen zijn, die niet zoveel tijd en moeite in jou steekt, als jij in haar. Dan kun je beter met iemand zijn die jou wel waardeert en oprecht leuk vindt.

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je reactie. Ik zal voor een tijdje proberen niet met haar te praten en aan mezelf gaan werken!

Reputatie 6
Badge +3

Hey, afgelopen jaar is het tussen mij en mijn ex uitgegaan, in bijna precies dezelfde situatie (alleen is hij dan echt een heel raar persoon, maar daar gaat t niet om.) 

 

wat @Poppetje zegt, je moet aan jezelf gaan werken en ik zou niet meer met haar praten. Ze geeft me een beetje het idee dat ze gewoon wacht tot ze zich weer kut voelt zodat ze terug bij jou kan omdat ze het gevoel heeft dat je haar altijd terug wilt ontvangen. 
 

over die break up en daarna sterkere relatie; ik en mijn vriend zijn een paar keer “uit elkaar” gegaan  (tussen haakjes omdat het altijd al na een dag of twee weer terug aan was,) en het kan je relatie wel sterker maken: maar je kan hetzelfde persoon niet 2x terugvinden in een persoon. Ik zou het gewoon vergeten, hoe ze jou behandelde is niet eerlijk, en zo iemand wil je niet terug in je leven; geloof me.

 

vind alsjeblieft iemand die dezelfde moeite voor jou doet als jij voor die persoon!!! 
 

xx

Reageer