Skip to main content
Vraag

ik wil graag een vriendin

• September 17, 2025
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal,

ik ben 15 jaar en heb geen vriendin. Bijna al mijn leeftijdsgenoten op school hebben een relatie of hebben er een kort geleden gehad. Ik heb geen relatie en er nog nooit een gehad. Als ik mij vergelijk met de “stoere” jongens op school ben ik niet aantrekkelijk. Zelf vind ik het wel meevallen met hoe “lelijk” ik eruit zie. Ik vind dat ik een goed uiterlijk heb. Ook vind ik het lastig om op mensen af te stappen. Laat staan een meisje die ik wil vragen om een relatie. Ik moet er niet aan denken dat ze dan ook nog nee zegt. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik denk dat als ik wacht tot de liefde naar mij toe komt dat ik dan al een tijdje verder ben. Heeft iemand tips ofzo?

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Hee ​@Anoniemejongen15! Dus je vindt het lastig met meisjes enzo, maar dat is helemaal oké hoor! 😅 Niet iedereen heeft al een vriendje of vriendinnetje, ook al lijkt dat soms zo. Gewoon eerst vrienden worden is goed, je hoeft nog geen relatie te hebben. Kleine stapjes helpen: zeg bijvoorbeeld “hoi” of maak een grapje, hoef niet meteen te vragen of ze je vriendin wil zijn.

Wees vooral jezelf, meisjes vinden het leuker als je gewoon jij bent. Doe leuke dingen waar je goed in bent, dat geeft zelfvertrouwen en dat zien anderen ook. En maak je niet te druk, soms komt iemand vanzelf op je pad. Dus eerst vrienden maken, plezier hebben en beetje bij beetje leren praten met meisjes, dan komt dat met een vriendin vanzelf wel! 😄

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • November 23, 2025

heyy!! ik ben zelf een meisje van 14 bijna 15,

ik denk dat het helemaal niet erg is als je vergleken met de ‘stoere’ jongens niet knap bent. het klinkt raar maar voor de meeste meiden is het juist andersom, die ‘stoere’ jongen zijn helemaal niet zo leuk. ze vinden zichzelf al veel te goed. als jij nu iemand leuk vind moet je het gwn vragen, als ze nee zegt dat zeg je tegen haar ‘vat het dan maar op als een compliment’.