Skip to main content

Hoi ik ben <naam verwijderd> 12 jaar en 154,5cm en ik wil graag een vriendin ik heb wel een crush maar ze is nu mijn bestie en ik wil meer en ik weet niet of zij dat ook wil iemand tips??

‘I guess we’re somewhat in the same board then’

Hoe dan ook, altijd lastig als je van een vriendschap naar meer wilt. Ik (en de rest van de forumgebruikers) ken de situatie natuurlijk niet volledig. Over het algemeen geldt, ‘als je denkt dat er een kans is, ga ervoor, als je denkt dat ze je niet als meer dan vrienden ziet, laat het varen en waardeer wat je nu hebt.’ Dat is natuurlijk echter heel theoretisch.

Idealiter wil zij natuurlijk hetzelfde als jij. Helaas is dit lang niet altijd het geval. Een belangrijk punt is dus hoe je verwacht dat zij hiermee omgaat. Sommige meiden vinden dat lastig en willen opeens niks meer met je te maken hebben, anderen doen er niet zo moeilijk over en willen best vrienden blijven. Ook dit kunnen wij als buitenstaanders niet inschatten.

Conclusie: probeer voor jezelf in kaart te brengen hoe het zou kunnen lopen als je het gesprek opent over meer dan een vriendschap. Zo bereid je jezelf min of meer voor. Het kan helpen om hulp te vragen aan een goede vriend(in). Die kent haar immers waarschijnlijk ook goed en kan je inhoudelijk meer advies geven over je kansen.

Of je hier iets aan hebt, weet ik niet. Eigenlijk zeg ik inhoudelijk niet zoveel, maar dat komt ook doordat verliefdheid bij vriendschappen een lastig fenomeen en langdurig proces kan zijn. Ik wens je in ieder geval heel veel succes. Hoe schat je zelf je kansen in? :)


Reageer