Vraag

ik wil graag een relatie

  • 13 November 2020
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Hallo, ik zou heel graag een keer een relatie willen, ik ben bijna veertien en heb nog nooit een relatie gehad. Als een meisje mij leuk vind dan zou ik wel ja willen zeggen maar ik weet dan niet hoe je je moet gedragen, als je die dag daarna op school komt ga je dan hand in hand lopen ofzo?! Ik weet het allemaal niet, heeft iemand advies wat ik kan doen? Alvast bedankt voor je antwoord.


2 reacties

Het belangrijkste is dat je alleen een relatie neemt met iemand die jij ook echt leuk vindt. Je neemt niet een relatie om er maar een te hebben. Hoe dat gaat kom je dan wel achter, meestal doe je wat goed voelt. Er is geen vaste handleiding voor. 

Reputatie 3
Badge +3

heyy! ik ken je probleem, ik ben alleen een meisje. heb zelf ook een hevige crush dus ik denk er best vaak overna, dus hier komt mijn theorie :)

als 1, zoals @Angovis al zei, neem geen relatie om het te hebben, maar omdat jij iemand ook leuk vind. een van de ergste dingen die een meisje kan meemaken, is dat iemand die ze echt leuk vind haar niet echt leuk vind en haar op die manier bedriegt

ten 2de, hangt het er vanaf waar je het meisje van kent. als je haar een keer bent tegengekomen op vakantie maar ze in een andere provincie woont, is het een ander verhaal dan dat het een klasgenoot of een buurmeisje is, snap je?

dan volgen nu mijn tips (ik ben ook totaal onervaren, maar dit is waar ik vaak overna denk en over ‘fantaseer’ met de jongen die ik leuk vind):

zodra je een meisje leuk vind, maar dan bedoel ik ook ECHT ECHT heel erg leuk vind (dat merk je door dat je de hele dag aan haar denkt, vaak onbewust naar haar kijkt, over haar en jou fantaseert, evt veel met iemand over haar te praten, etc), loop dan niet meteen te hard van stapel. je kunt haar meteen zodra je het zeker weet gaan appen, maar dat is misschien niet het beste plan. bedenk wat je graag wilt, en als het antwoord ‘een relatie’ is, dan kan je het denk ik het best zo aanpakken:

  • ontdek wat jouw en haar interesses zijn, wat jullie hobby's zijn en wat zij graag doet in haar leven, en hiervoor kan je eventueel informeren bij haar vriendinnen, als zij dat ook willen, en jij je daar goed bij voelt. anders moet je proberen hier zelf achter te komen
  • als je dat weet heb je en gespreksonderwerp, maar vaak gaat het vanzelf. zorg gewoon dat jullie een aantal gesprekken hebben, zodat ze jou ook leert kennen (als dat nog niet gebeurd was). een tip, ga niet bijzonder of te goed over jezelf praten, dat vinden meiden echt heel arrogant overkomen
  • hiermee kan je een tijdje doorgaan, en zodra je merkt dat het meisje het ook leuk vind, contact met je zoekt, etc, dan kan je een stap hoger maken
  • je kunt vragen of ze zin heeft om met jou (en evt een vriendin van haar of een vriend van jou, zodat het niet meteen als een date overkomt ofzo) iets te gaan drinken, of een ijsje te gaan halen, zodat jullie ook buiten alleen op school, of op straat samen zijn.
  • als je merkt dat zij het ook leuk vond kan je of: meteen verkering vragen, dat kan hard to get overkomen maar dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn, of je kunt op meer van deze dates gaan tot je een goed moment tegenkomt, waarop je haar dan vraagt.
  • als het antwoord nee is: okay, het kan gebeuren. vraag haar waarom, zodat je dat eventueel aan jezelf kunt veranderen, en blijf er, ookal is het moeilijk, niet te lang mee zitten. you can come trough this. als het antwoord ja is, wees blij! ik ga je proberen op dat moment verder te helpen, just lmk

ik hoop dat je dit even verder heeft geholpen, sorrie voor het lange bericht maar i hope i helped you, houd me op de hoogte! x

 

Reageer