Ik wil gewoon mensen ontmoeten, dan zie ik wel verder. Heeft een van jullie misschien tips?

  • 24 May 2018
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mede-mensen,

Ik ben een jongen van 16 en ik hoop dat jullie misschien wat advies voor mij hebben.

Laat ik maar eerlijk zijn, ik ben niet de beste sociaal en ik kan al helemaal niet flirten. Wel nu, mijn probleem is dat ik eigenlijk meer mensen wil ontmoeten. Onder anderen meisjes, als vrienden in het eerste geval en misschien iets wat meer betekent. Ik heb tot nu toe nog meer hééél af en toe een vriendin gehad, wat natuurlijk niet erg is, maar het is wel jammer dat ik uiteindelijk weinig met ze in gemeen had. Dus ik dacht: als ik nu eindelijk iets doe aan mijn asociale terugtrekkerij dan ontmoet ik misschien nog wat meer mensen en kan ik misschien ook een relatie vormen die ook uit vriendschap bestaat.

Ik ga geen enorme eisen stellen aan het ''ideale vriendinnetje'', maar het zou wel leuk zijn als ik wat met ze in gemeen heb en dat ik op de eerste plaats gewoon een paar vriendschappen kan starten.

Hoe dan ook, ik hoop dat iemand een paar tips heeft en bedankt voor het lezen 🙂

3 reacties

Sorry man maar ik weet het echt niet
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb gewoon 2 vrienden waar ik als vrienden mee om ga en dan houd het wel op. Whatsapp kan ik net zo goed verwijderen. En ik ben 15, maar zeker als 16 jarige hoor je gewoon lekker vrienden te hebben en een vriendin zoals de meeste andere.
Verwacht vooral niet is juist mijn tip, maar ja zoek mensen en als je het in het echt moeilijk vind zijn internetvrienden ook altijd leuk maar ja dat is wel anders
Hi Incapible Brainiac,

Het is heel simpel, zo simpel dat je zelf denkt, dat ik daar niet aan gedacht heb. Btw, als het niet simpel was, had ik het zelf ook nooit kunnen bedenken ;)

Je wilt ergens zijn waar veel meisjes en ook wel jongens komen/zijn. Als jij daar dus ook bent, dan is contact mogelijk.

Alleen heb je een “asociale terugtrekkerij” en dat k a n een beetje lastig zijn als je dan zelf naar die jongens en meisjes toe moet gaan.

De oplossing is simpel en ook nog eens briljant, al zeg ik het zelf.
Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing toen ik die brainwave (haha brain, net als jouw naam ook heeft) kreeg.

Zorg dat al die meisjes en jongens naar jou toe komen, dan hoef jij dus niet moeilijk te doen.

Nee, nu niet gelijk denken, dat gaat me vast heel veel geld kosten, maar nee, nee, nee, nee, nee, ook daar heb ik een oplossing voor.

Kan het nog gekker?
Jazeker, het kan nog gekker.

Als ik je nu eens zeg, dat je er ook nog voor betaald wordt. Hoe vind je dat klinken?

Oké, ik heb je aandacht. Dan is het nu tijd voor de onthulling en tevens briljante oplossing voor jouw vraag.

Echt briljant en oh zo simpel. Ik kan er niet over uit.
Oh ja, je bent nieuwsgierig en je begint al een beetje ongeduldig te worden, want je denkt “wat een praatjesmaker”. Dat mag, maar je gaat vast en zeker (en voor onze Belgische forumleden “zeker en vast”) anders over me denken.

Mag ik tromgeroffel:

https://www.youtube.com/watch?v=bQJMfCu2LjI&vl=it
Tromgeroffel geluid / Geluidseffecten tromgeroffel

Oké, ik geef toe, 10 minuten tromgeroffel is wat lang, maar ik vind het wel tof dat je de moeite hebt genomen om het helemaal af te luisteren :P

Zelf was ik het na 20 seconden al beu en heb de rest geskipt, maar jij bent een volhouder en doorzetter en dat is belangrijk voor wat ik je nu ga vertellen.

Je gaat werken in de bediening bij een strandtent. Applaus, dankjewel. 🆒

Nou ja, je snapt wel een beetje wat zou kunnen werken en wat geld oplevert, terwijl je contact met anderen hebt.

Het kunnen natuurlijk ook andere baantjes zijn in de horeca, zoals op een terras of werken bij een festival of dorpsfeest, in een (tropisch) zwembad.
Werken in een winkel kan ook, bv. in een supermarkt of een andere winkel waar je met klanten om gaat.

Je kunt misschien als ijscoman werken op het strand of gewoon ergens anders waar veel mensen komen. In een pretpark als van alles. Ik weet niet wat allemaal, maar als er een pretpark bij je in de buurt is kun je het even navragen. In een animatieteam op een camping?

Noem maar op. Je kunt er zelf misschien ook wel een paar verzinnen.

Het gaat er dus om dat je onder de mensen komt en wel bijna verplicht bent om met ze om te gaan. Het gaat dus niet alleen om bezoekers/klanten, maar ook om collega’s.

Je hebt geen excuus om niet te komen, omdat je het baantje hebt aangenomen.

Jouw baas wil tevreden klanten, dus verwacht ie dat je aardig tegen de klanten bent en je best doet om het ze naar hun zin te maken.

Dan lost je “asociale terugtrekkerij” op als sneeuw voor de zon.
En het mooie is dat je er ook nog geld voor krijgt :)

Als geld niet echt belangrijk is, kun je ook ergens als vrijwilliger gaan werken. Misschien in een buurthuis waar veel jongeren komen. Idk. Van alles is mogelijk. The sky is the limit.

Verder kun je ook naar een sportclub gaan (is ook goed voor je andere topic) of naar een hobbyclub ofzo. Dan ontmoet je sws mensen, die voor een gedeelte dezelfde interesses hebben.

Ok, en nu stop ik ermee. Je snapt wel ongeveer wat ik bedoel.

Oh ja, misschien nog wel handig voor als er veel toeristen zijn, waar je gaat werken en je moet hun hoed aanpakken, dan ben je al aardig op weg als je deze video gekeken hebt:
https://www.youtube.com/watch?v=89PIV89jGgY
May I Take Your Hat Sir? In 18 different languages

Groetjes en veel plezier met je nieuwe baantje en vrienden/vriendinnen etc.,
M&M’s

Reageer