Vraag

Ik wil een vriendin maar op een meisje afstappen is awkward

  • 16 May 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Haiii. Ik ben 14 jaar en ik zoek dus naar een vriendin. Zelf heb ik er nooit 1 gehad en ik wil het graag wel. Alleen… ik vind het akward om naar een meisje toe te lopen en zeggen: “mag ik je nummer”.  Want wat als ze afwijst? Dan sta ik daar heel akward. En ze weet hoe ik eruit zie dus kan ze fun van me maken. Ik ben zelf heel onzeker erin. En dan kan je wel zeggen van ja gewoon doen lef hebben… Maar ik denk eerder aan wat er dan zou gaan gebeuren. Het kan op alle manieren fout gaan. Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen??


2 reacties

Ik zou eerst een beetje aftasten hoe het zit tussen jullie. Zo verklein je ook de kans op afwijzing. Probeer gwn een beetje subtiel steeds een beetje in contact met haar te komen. Gwn zo nu en dan even casual praatje tussen de lessen door ofzo. Hoeft niet eens 1 op 1 ofzo. Kan ook gwn eerst in een groepje.

Als jullie elkaar nog nooit gesproken hebben en je komt aanzetten van ‘mag ik je nummer/snap’, is de kans op afwijzing zeer reëel.

Reputatie 3
Badge +2

Er is een dus een meisje op me school die ik leuk vind. Zelf hebben we elkaar nooit gesprokken en ook niet echt oog contact gemaakt.

Reageer