Vraag

Ik wil een vriendin maar heb social anxiety

  • 9 May 2022
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

Badge

Hoi. Ik ben 15 en ik heb social anxiety en ik heb geen idee hoe ik ooit een vriendin moet krijgen want ik durf nauwelijks met nieuwe mensen te praten. laat staan meisjes.


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

hee! 

ik ben een meisje haha, maar herken me wel een beetje in jouw punt. het is erg lastig, maar begin eens met bijv. iets dichter bij mensen in de buurt te komen (niet op seksuele manier haha, maar gewoon bij een groepje te gaan staan), zodra dat goed gaat kan je bijvoorbeeld eens meedoen aan een gesprek. neem niet te grote stappen, maar probeer eerst een beetje uit je cirkeltje te komen dat je echt geen contact met mensen durft te hebben, zodra dat beter gaat zal je vast vooruit gaan en op een gegeven moment ook met anderen een gesprek durven te beginnen. no worries, het zal je misschien niet perse helpen, maar wij meiden zullen jou echt niet opeten haha. en heb je iemand gevonden die je echt leuk vind en al best wel wat contact mee hebt? dan mag je het ook best eerlijk aangeven dat je het soms een beetje moeilijk vind. wees gewoon open over je issues met mensen!

 

succes!

 

Reageer