Skip to main content
Vraag

: Ik weet niet wat ik moet doen met mijn vriendin en mijn ouders 😭💔

• October 21, 2025
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy,

ik zit een beetje met iets en ik weet niet wat ik moet doen.

Ik heb dus een vriendin, en ik vind haar echt superleuk. We waren eerst een soort enemies to lovers (we konden elkaar eerst echt niet uitstaan 😅), maar daarna klikte het juist heel goed tussen ons. Ze is heel erg veranderd — veel liever en opener, en bij mij durft ze echt haarzelf te zijn. ❤️

Alleen… mijn vader mag haar eigenlijk niet zo. Hij vindt haar niet goed voor me, een beetje op een “judgy” manier zeg maar, terwijl hij haar niet echt kent. M’n moeder is gelukkig wat neutraler, maar m’n vader zou het echt niet leuk vinden als hij weet dat we wat hebben. Daarom weten m’n ouders het dus nog niet…

En dat maakt het allemaal nog moeilijker, want ik heb m’n knie gebroken en kan nu niet echt afspreken of samen wat doen. Dus we zien elkaar weinig. En op 10 november ga ik naar een andere school, dus dan wordt dat sowieso nog lastiger.

Mijn broertje weet het wel, en laatst maakte hij voor de grap een opmerking van: “jullie hebben zeker al gekust?” 😂 Toen zei ze heel rustig aan de telefoon: “nee, we hebben nog nooit echt afgesproken, dus dat kon niet echt.” En daarna zei ze heel lief: “ja, dat kan dan wel gebeuren.” Sindsdien zit ik echt van aaah wat nu 😭❤️

Ik vind haar echt superleuk en wil dit niet kwijt, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken met m’n ouders.

Hoe vertel ik dit aan hun zonder dat ze boos worden of meteen tegen haar zijn?

En wat kan ik doen zolang ik nog niet goed kan lopen door m’n knie? Voor de gene die me kunnen helpen ik ben je voor eeuwig dankbaar ❤️❤️❤️❤️ groetjesss!!!

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 21, 2025

Ik zou het eerst aan je moeder vertellen, gewoon rustig uitleggen dat ze echt veranderd is en dat jij je goed voelt bij haar. Dan kan je moeder je misschien helpen met je vader. En zolang je niet kan lopen: videobellen, samen iets kijken of lieve berichtjes sturen is echt leuk en laat zien dat je om haar geeft 

xx liefs Wolf 🐺